خبر های جدید

صدور حکم اعدام برای ۸ متهم ترور یک افسر مصری/ قرضاوی به حبس ابد محکوم شد

صدور حکم اعدام برای ۸ متهم ترور یک افسر مصری/ قرضاوی به حبس ابد محکوم شد

دادگاهی نظامی در مصر شماری از افراد متهم در پرونده قتل یک افسر پلیس این کشور از جمله بنیانگذار اتحادیه جهانی علمای مسلمین را به اعدام یا حبس ابد محکوم کرد.

منابع حقوقی دادگاه نظامی شمال قاهره، پایتخت این کشور عصر امروز (چهارشنبه) احکام ۵۲ متهم پرونده ترور سرهنگ «وائل طاحون»، افسر سازمان امنیت عمومی از جمله ۱۶ فراری را صادر کرد. دادگاه نظامی شمال قاهره در جلسه امروز خود ضمن تایید حکم اعدام در حق چهار متهم پرونده مذکور به صورت حضوری و چهار متهم دیگر به صورت غیابی، ۱۶ متهم از جمله شش فرد غایب را نیز به حبس ابد محکوم کرد.

این در حالی است که در فهرست افراد محکوم به حبس ابد در پرونده ترور این افسر مصری نام «یوسف قرضاوی»، رئیس و بنیانگذار اتحادیه جهانی علمای مسلمین و مشاور امیر قطر، «عبدالرحمن البر»، مفتی گروه اخوان المسلمین و «محمود غزلان»، عضو دفتر ارشاد این گروه نیز به چشم می خورد.

لازم به ذکر است که به متهمان این پرونده اتهام پیوستن به یک گروه غیر قانونی با هدف فراخوان برای جلوگیری از اجرای قانون اساسی و فعالیت نهادهای دولتی و عمومی، تجاوز به آزادی شخصی و حقوق عمومی شهروندان وارد شده و تحقیقات صورت گرفته نیز نشان داده که آنها در «تحریک به قتل طاحون به همراه یک سرباز پلیس و یک فرد دیگر و آسیب رساندن به دارایی های عمومی و خصوصی» دست داشتند و مرتکب «اقدامات خصمانه» شده بودند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا