مهارتهای زندگی

توصیه هایی برای مادران و همسران آینده

توصیه هایی برای مادران و همسران آینده
نویسنده : محمد سعید مرسی / مترجم: ایوب پوزش

 

۱٫       به همسر خود در زمان حضور در خانه یا عدم حضور احترام بگذارید. نیاز هایشان را در کمترین زمان ممکن برآورده کنید ، به ویزه در زمان حضور دختران.

۲٫       در حضور فرزندان، با همسر خود دعوا نکنید نباید اختلاف زن و شوهر از اتاق خواب خارج شود.

۳٫       هنگام خروج از منزل،عمدا” در حضور دختران از همسر، اجازه بگیرید.

۴٫       در حضور دختران به سخنان همسرتان اعتراض نکنید

۵٫       بعضی از زنان در خانه همه کاره هستند و بر همسرشان تسلط دارند و در همه چیز دخالت می کنند (چرا پنجره را باز کردی؟ چرا کانال تلویزیون را عوض کردی؟ چرا دیروز به تنهایی از منزل خارج شدی؟ و…) در خانه چنان امر و نهی می کنند انگار مرد خانه هستند. این زنان باید بدانند که دخترانشان بعد از این، فتوکپی آنان خواهند شد. هنگام ازدواج، تمام این رفتار ها را با همسر خود تکرار می کنند؛ بنا بر این دختر با همسرش که شخصیتی مانند پدرش، ندارد دچار اختلاف می شود. اینجاست که طلاق تنها راه حل است.

۶٫       زن نباید به هیچ مردی اجازه دهد در غیاب همسرش وارد خانه شود هرچند فامیل، دوست خانوادگی یا همسایه باشد.

۷٫       مادر عمدا” جلوی چشم دخترش برای همسر خود آرایش کند، عطر بزند، سپس به دخترش بگوید این حق پدرش است. اما هیچ وقت برای بیرون از منزل یا کسی غیر از شوهرش آرایش نکند تا دختران را در این زمینه و بر این اساس و به صورت عملی، تربیت کند.

۸٫       زن صالح اسراف نمی کند و در مورد هیچ چیز بخل نمی ورزد، بلکه در همه چیز میانه روی می نماید.

۹٫       خیلی زیباست اگر فرزندان چیزی از مادر بخواهند و او به آنها بگوید: با پدرتان مشورت می کنم تا اجازه ندهد، هیچ کاری نمی کنم. تکرار این مسائل موجب می شود مدیر بودن پدر در خانه و وجود فرزندان به ویژه دختران، تثبیت شود. شایسته نیست زن قوامیت را در خانه به خاطر ادعای آزادی مطلق، از مرد بگیرد.

۱۰٫   زن صالح، هنگام ورود همسرش با گشاده رویی از او استقبال می کند. بعد از ورود همسر، به سرعت از دست همسایه، فرزندان و مشکلات پیش آمده، شکایت نمی کند.

۱۱٫   زن از ناراحتی دوران بارداری،شیر دادن بچه و کارهای منزل در جلوی دختران از همسرش شکایت نمی کند تا بعدا” از او تقلید نکنند.

۱۲٫   اگر یکی از همسایه ها یا دوستان مادر، از او خواست بیاید تا به دیدار یکی از دوستانش بروند، مادر در حضور دخترانش بگوید: از همسرم اجازه می گیرم اگر موافقت کرد می آیم. هنگامی که همسرش به خانه برگشت بدون اصرار و پافشاری از او اجازه می گیرد تا به دیدار دوستش برود. اگر شوهرش سکوت کرد یا گفت: نه، پافشاری نمی کند و در حضور دختران به دوستش خبر می دهد که همسرش اجازه نمی دهد.

۱۳٫   هرگاه پدر از اعضای خانواده بخواهد کاری را انجام دهند، مادر باید قبل از همه اقدام به انجام آن کار کند و فرزندان را تشویق نماید تا کار را سریع انجام دهند و به آنان بفهماند که اطلاعات همسر و انجام خواسته های او برایش مهم است. دختران با دیدن این رفتارها، بر اساس قوامیت و اطاعت از شوهر در خانه، تربیت می شوند.

۱۴٫   اگر زن چیزی از همسرش درخواست نمود و او را بخاطر دست تنگی، تحت فشار قرار دهد، حتما” دخترش هنگامی که ازدواج کرد از مادر تقلید می کند.

۱۵٫   زنی که با همسایه و دوستش می نشیند و ویژگی های روابط زناشویی خود را برای او باز گو می کند، مطمئن باشد که دخترش اسرار همسر خود را در آینده، فاش می کند.

__________________________________________________________

منبع: پدر و مادر بهترین مربیان دنیا / مولف: محمد سعید مرسی / مترجم: ایوب پوزش /ناشر: آراس ۱۳۹۱

تنظیم برای نوگرا: باران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا