علمی ، پزشکمطالب جدید

کثیف ترن و آلوده ترین چیز و مکان خانه شما … ؟!

کثیف ترن و آلوده ترین چیز و مکان خانه شما … ؟!

هر چه قدر شما منزلتان را پاکیزه نگه دارید، میکروب‌ ها و باکتری‌ های مضر در مکان‌هایی پنهان می‌شوند که کمتر شخصی به آنها شک می‌کند.میکروب‌ها در جاهای مختلفی از جای خمیردندان در حمام گرفته تا دستگیره‌های اجاق گاز وجود دارند؛ با این حال، سارا هامفریز، مدیر اجرایی مجله معتبر انگلیسی‌زبان Real Simple معتقد است عجیب‌ترین نقطه آلوده به میکروب در منزل قوری چای یا قهوه است.

به هر میزان که این وسیله پاکیزه نگه داشته شود، رسوب‌های معدنی موجود در آب با گذر زمان موجب انباشت باکتری‌ها می‌شود.این کارشناس همچنین معتقد است دیوارهای سرویس بهداشتی، کنترل تلویزیون و کلیدهای برق از مکان‌هایی هستند که افراد به وجود میکروب‌ها در آنجا کمتر شک می‌کنند، اما این نقاط باکتری‌های زیادی را در خود جای داده‌اند.

متخصصان با بیان اینکه حوله مورد استفاده در آشپزخانه و حتی حمام عامل شیوع میکروب است اظهار داشتند: از آنجا که سطح حوله برای مدت زمان طولانی مرطوب باقی می‌ماند موجب حفظ بقای باکتری شده و همچنین حوله‌ها اغلب در پرمیکروب‌ترین نقاط خانه استفاده می‌شوند.

متخصصان دانشگاه آریزونا در بررسی‌های خود مشاهده کردند باکتری «کولیفرم» که در مدفوع موجود است و می‌تواند موجب شیوع مسمومیت غذایی و اسهال شود در ۸۹ درصد دستمال‌های مورد استفاده در آشپزخانه و باکتری E.Coli در بیش از ۲۵ درصد حوله‌ها وجود دارد. به گفته کارشناسان، حوله‌ها بیش از دیگر وسایل خانه و آشپزخانه محل مناسبی برای رشد و بقای باکتری‌ها هستند.

«چارلز گربا» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این امکان وجود دارد پس از خشک کردن دستمال‌هایتان با حوله، آلودگی را به مواد خوراکی منتقل کنید و در نهایت به آلودگی بدن و بروز بیماری منجر شود.

همچنین در صورتی که حوله حمام و حوله مورد استفاده برای خشک کردن دست و صورت میان اعضای خانواده مشترک باشد احتمال شیوع بیشتر باکتری‌ها و ویروس‌ها بالا می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا