خبر های جدید

ترکیه رژیم صهیونیستی را به دادگاه های بین المللی می کشاند

 

 

 احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با رد یافته های گزارش سازمان ملل متحد تأکید کرده که ماجرای محاصره دریایی غزه و حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی امدادرسانی را در دادگاههای بین‌المللی مطرح می کند.به گزارش نوگرا احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته است گزارش سازمان ملل متحد که محاصره دریایی غزه را قانونی دانسته بود، غیرقابل پذیرش است.

وی در مصاحبه با تلویزیون دولتی ترکیه گفت تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری لازم الاجراست و آنکارا خواهان تحقیق این موضوع توسط این دیوان است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: روند قانونی برای طرح این اختلاف در دیوان بین المللی دادگستری این هفته آغاز خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: این گزارش که توسط جفری پالمر نخست وزیر سابق نیوزیلند، آلوارو اوریبه رئیس جمهور سابق کلمبیا تهیه و به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارائه شده لازم الاجرا نمی‌باشد. بلکه حکم دیوان دادگستری بین‌المللی لازم الاجرا است.

داود اوغلو همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این رژیم با عذرخواهی نکردن به خاطر این حمله بیزاری کشورهای عربی را برای خود می‌خرد.

روز ۳۱مه سال ۲۰۱۰کماندوهای اسرائیلی به یک کاروان دریایی متشکل از شش کشتی حامل فعالانی که حصر زمینی و دریایی نوار غزه را غیرقانونی می دانستند حمله کردند. در جریان این حادثه ۹ شهروند ترکیه کشته شدند که هشت تن از آنان شهروندان ترکیه بودند و یکی از آنان تابعیت دوگانه آمریکا و ترکیه را داشت.

منبع: رحماء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا