خبر های جدید

احمد منصور جریان دستگیریش در آلمان را فاش می کند و می گوید دستگیریش سیاسی بوده است .

احمد منصور جریان دستگیریش در آلمان را فاش می کند و می گوید دستگیریش سیاسی بوده است .

ترجمه : اسمعیل ابراهیمیان

احمد منصور،خبرنگارآزادشده ی مصری می گوید”تصمیم دستگیری او در برلین، پایتخت آلمان، یک تصمیم کاملاً سیاسی بوده، نه قضایی. او این  قضیه را که ازسوی هرگونه نهاد قضایی در آلمان یا کشورهای دیگرتحت پیگرد باشد را به شدت انکار نمود.

منصور لحظاتی پس از آزادیش در برلین درگفتگوبا شبکه الجزیره گفت: “تصمیم دستگیری من که در ۲ اکتبر سال ۲۰۱۴،صادرشده بود بدون درخواست اینترپل (پلیس بین‌الملل)بوده است وبعداً هم برای این نهاد (پلیس بین‌الملل) ثابت شد که من از سوی هیچ کشوری تحت تعقیب نیستم  و هیچ کشوری حق دستگیری من را ندارد.

وی خاطر نشان کرد که تصمیم آزادکردنش توسط مسئولین سیاسی دولت آلمان بوده، نه دادستان این کشور ، که این رسوای بزرگی برای دولت خانم مرکل، صدراعظم آلمان به حساب می آید.

احمد منصور افزود : دستگیری من براساس توافق بین دولت آلمان و دولت کودتای مصر،صورت گرفته بود که هر یک از دو وزارتخانه خارجه و دادگستری آلمان با پلیس فدرال آلمان توافق کرده بودند که به محض رسیدن من به برلین مرا دست گیر نمایند.

این روزنامه نگار شبکه الجزیره تاکید کرد که تصمیم دستگیری وی از سوی دولت آلمان از لحاظ قانونی از درجه اعتبار ساقط می باشد ؛ چرا که هیچ توافقی مبنی براسترداد محکومین بین این دولت و دولت کودتاگران مصروجود ندارد واین چیزی بود که من آن را به مقامات امنیتی در آلمان اعلام کردم.

احمدمنصورگفت: “وکیل آلمانیم (دربرلین) که به دفاع از من برخواسته بود گفت: تصمیم دستگیری تو ننگ بزرگی برپیشانی دولت آلمان است  و اشاره کرد که قاضی تحقیق به او گفته است که اگر تصمیم در دست من بود دستور آزادی وی(احمدمنصور) را صادر می کردم ؛ چرا که این قضیه جنبه ی سیاسی دارد نه قضایی..

منصور اشاره کرد که پرونده اش در سطح سیاسی آلمان،بازتاب بزرگی داشته تا جایی که سیاستمداران حزب حاکم از دخالت دولت آلمان مبنی بر دستگیری من بدون مبنای قانونی اظهار شگفتی کردند.

احمد منصورخاطر نشان کرد که از طریق برنامه بدون مرزخود در شبکه الجزیره  که در روز چهارشنبه آینده – فردا- مهمان کانال الجزیره خواهم بود و جزئیات دقیق دستگیری واتفاقات پشت پرده را بازگو خواهم کرد.

این خبرنگار مصری در پایان ، از رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان ونخست وزیرش داوود اوغلو، و همه کسانی که به آزادی وی کمک کرده اند تشکر کرد .

http://arabi21.com/story/839939/أحمد-منصور-یکشف-کوالیس-ما-جرى-معه-منذ-اعتقاله-فیدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا