محمّد رسول الله

اعجاز علمی در سنت پیامبر (ص)

اعجاز علمی در سنت پیامبر (ص) /  ادرار کردن در آب راکد و طاعون

شیخ عبدالمجید زندانی / ترجمه:محمد ابراهیم سلیم

ادرار کردن در آب

حضرت رسول (ص)می فرماید:(نباید هیچ کدام از شما در آب راکدی که جریان نمی یابد ادرار کند وبعد در آن آب آبتنی کند)۱

علم پزشکی کشف کرده است که بلهارسیا۲در آب راکدرشد ونمو می کند.وهنگامیکه انسان وضو می گیرد یا آبتنی می کند این میکروب به بدن او منتقل شده سبب بیماری می گردد.

 

در مورد طاعون

حضرت رسول می فرماید:(هنگامیکه از شیوع طاعون در سرزمینی با خبر شدید، به انجا نروین، واگر در آنجا بودید از آن خارج نشوید).۳

سبحان الله! چطور ممکن است؟ من وشما الان داخل شهر شده ایم ومی بینیم که آنجا بیماری طاعون شیوع پیدا کرده،مردم دارند می میرند ،در حالی که ما سالم هستیم چگونه توی شهر بمانیم؟

چگونه در منطقه خطر بمانیم

حضرت رسول(ص) می فرماید:(لا تخرجوا)(خارج نشوید!) یعنی چه خارج نشوید؟مردم دارند می میرند!چطور خارج نشوید؟!

این که می فرماید:داخل آن منطقه نشوید،مفهوم است…داخل نمی شویم تا مبتلا به بیماری نشویم. ولی اینکه می گوید:خارج نشوید یعنی چه؟

این مطلب را با یک پزشک دانمارکی در میان گذاشتیم.در اثنا صحبت کردن به او گفتیم :اگر شما شهردار شهری باشید که درآن طاعون شیوع پیدا کرده است،چه کار می کنید؟گفت:تمام راه های ورود وخروج به شهر را می بندم.ودر تمام سر حدات پلیس می گذارم،هر گونه ورود وخروج به شهر را کنترل می کنم.گفتیم:چرا؟این که می گوید کسی وارو شهر نشود روشن است امااین که می گوید اجازه نمی دهید کسی از شهر خارج شود چرا؟می گوید:الان کشف شده است که طاعون در منطقه ای شایع می شود،نسبت مبتلایان به بیماری در آن منطقه بعضی اوقات به ۹۵%می رسد.معمول بین ۸۰%تا۹۵%از مردم کلا" به این میکروب آلوده می شوند.ولی بعضی از مردم که مریض می شوند کسانی هستنند که مقاومت بدن آنها در مقابل این میکروب ضعیف است که در نتیجه بیماری آنها را از پای در می آورد.ولی در بعضی دیگر بیبماری با دستگاه ایمنی بدن،وارد نبرد می شود.در نتیجه بیماری به صورت تب خفیفی بروز می کند به عبارت دیگر دستگاه ایمنی بدن بر میکروب پیروز می شود.اما گروه یگری هستنند که در آنها هیچ اثری از عوارض بیماری دیده نمی شود واین بدان معنی است که دستگاه ایمنی بدن موادی را تولید نموده که باعث از بین رفتن میکروب ها شده است.بنابراین کسی که در منطقه طاعون قرار دارد وسالم است هیچ گونه نگرانی برای او وجود ندارد زیرا در واقع او به بیماری مبتلا شده ومیکروب وارد بدن او شده اما بدن او پادتن هایی را تولید کرده که میکوب ها را از بین برده است واو به خواست خدا از این بیماری جان سالم به در برده است.

در صورتی که در مورد حتی یک نفر از کسانی که ظاهرا" سالم هستنند سهل انگاری به خرج بدهیم.به او بگوییم:شما که سالم هستید می توانید از شهر خارج شوید.هر چند از نظر ما سالم است اما در واقع او ناقل میکروب است وبدنش بر میکروب پیروز شده است.اگر در مرد این شخص سهل انگاری کرده واجازه بدهیم که او از شهر خارج شود وبه شهر دگری برود.میکروب را نیز با خود حمل کرده به جسم یک شخص ضعیف دیگری منتقل می کند وبدین ترتیب بیماری در سطح گسترده ای شایع می شود و میلیونها نفر به خاطر یک نفر جانشان را از دست می دهند .

فکر می کنید چه کسی به محمد این خبر را داده است؟چه کسانی این مسئله را به او بازگو کرده اند؟این مسأله را جز کسی که به ریزه کاری ها وجزئیات این امور آگاهی داشته باشدنمی تواند درک کند وبفهمد.بنابراین نتیجه می گیریم حضرت محمد(ص)این مسئله را از طریق وحی الهی در یافت نموده است وانسان ها زمانی که زمینه ی دانش ودرکشان نسبت به موارد دقیق وجزئیات این دستور خداوندی که بر زبان رسول الله جاری شده است،وسعت یابد،به درک حقیقت این امر نایل می گردند.

————————————

 منبع:جلو های از اعجاز قرآن

مؤلف:شیخ عبدالمجید زندانی

ترجمه:محمد ابراهیم سلیم

ناشر:نشر احسان

 

                                      



۱ –این حدیث را بخاری درصحیحش در بخش وضو شماره ۶۸ ومسلم بخش طهارت ۹۴ ،۹۶ وابوداود در بخش طهارت۳۶وترمذی در بخش طهارت نقل نمود ه اند.

۲ –نوعی بیماری شیستوزومیا(بیماریهای که عامل آنها کرمی است در خارج یا داخل بدن رشد می کند)می باشد این بیماری دارای انواع مختلف است که از طریق آب راکد منتقل می شود یک نوع از این بیماری بلهارس است که انگل آن توسط مسیوبلهارس آلمانی استاد دانشکده طب قاهره در سال ۱۸۱۵ کشف گردید.از علامات این بیماری خروج خون۱ بعد بند آمدن ادرار می باشد

۳ –این حدیث را بخاری درصحیحش در بخش طب حدیث شماره۳۰ ومسلم در بخش سلامتی۹۲،۹۳،۹۴،۹۸،۱۰۰ نقل نموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا