خبر های جدید

اهتزاز پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل متحد

اهتزاز پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای برافراشته شدن پرچم فلسطین در مقر این سازمان در نیویورک را مورد تایید قرار داد. براساس این قطعنامه که با مخالفت جدی رژیم صهیونیستی و آمریکا مواجه بود، پرچم فلسطین به عنوان کشور ناظر در سردر سازمان ملل به اهتزاز درخواهد آمد.

در نشست دیروز، ۱۱۹ کشور عضو از ۱۹۳ کشور رای دهنده برای اهتزاز پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل رای دادند. ۴۵ کشور به پیش نویس قطعنامه رای ممتنع و هشت کشور از جمله آمریکا، استرالیا و کانادا رای مخالف دادند.  این اقدام گام جدیدی از تحرکات گسترده مقام های فلسطینی برای عضویت کشورشان در سازمان ملل متحد به شمار می آید.

بر این اساس فلسطین و واتیکان دو عضو ناظر در سازمان ملل محسوب می شوند و تنها می توانند در جلسات شرکت کنند. رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین قطعنامه جدید را گامی مثبت برای رسیدن به عضویت کامل در سازمان ملل ارزیابی کرد.

فلسطین از ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ تاکنون به عنوان عضو ناظر سازمان ملل متحد به شمار می آید. این تصمیم تاریخی با ۱۳۸ رای موافق از مجموع ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد بدست آمد.

دولت فلسطین با دستیابی به موقعیتی جدید در سازمان ملل به سازمان های بین المللی و دادگاه جنایی لاهه پیوست اما تاکنون با وجود تایید از سوی بیش از ۱۳۰ کشور نتوانسته بطور کامل به سازمان ملل ملحق شود.

فرنسوا دیلاتر سفیر فرانسه در مقر سازمان ملل، اهتزاز این پرچم را نمادی قدرتمند و بارقه امید برای فلسطینیان دانست در زمانی که روند مسالمت آمیز در پرونده فلسطینی رو به تعطیلی نهاده و اسرائیل به شهرک سازی های غیر قانونی در کرانه باختری اشغالی ادامه می دهد.

قطعنامه مصوب ۲۰ روز برای برافراشتن پرچم فلسطین در برابر ساختمان سازمان ملل مهلت داده است. دیپلمات های فلسطینی می گویند انتظار می رود تا ۳۰ سپتامبر پرچم فلسطین در مقابل سازمان ملل مشاهده شود، روزی که محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهد داشت.

این تصمیم با موافقت فرانسه، سوید، ایتالیا و اسپانیا روبرو شد در حالیکه کشورهای آلمان، انگلیس، فنلاند، هلند و قبرس به آن رای ممتنع دادند.

–  http://fa.alalam.ir/news/1737680#sthash.fPetSLR0.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا