خبر های جدید

اردوغان: با سیسی دیدار نخواهم کرد/روسیه اشغالگر سوریه است

اردوغان: با سیسی دیدار نخواهم کرد/روسیه اشغالگر سوریه است

رئیس‌جمهور ترکیه با تکرار اتهاماتش علیه مسکو، اعلام کرد که در سایه وجود حکم‌های اعدام برای رئیس‌جمهور زندانی مصر و دوستانش، با رئیس‌جمهور جدید این کشور دیدار نخواهد کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد: روسیه اکنون در موقعیت اشغالگر سوریه قرار گرفته است و ما باید این سوال را از روسیه بپرسیم که آنجا در کنار شخص (بشار اسد) و دولت تروریست سوریه، چه می‌کند؟

وی در ادامه ادعاهایش علیه مسکو گفت: روسیه همچنان در حال کشتار شهروندان سوری و بمباران منازل، مدارس و مساجد آنهاست و با دولت تروریست سوریه همکاری می‌کند. اردوغان تاکید کرد: نیروهای مسلح ترکیه هرگز اقدامات غیرقابل قبول روسیه در سوریه را انجام نداده و نخواهد داد و تدابیر امنیتی لازم در این‌باره اتخاذ شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: نیروهای مسلح ما از مرزها حمایت می‌کنند و در آمادگی کاملند که از اراضی ترکیه، امنیت و ثبات و شهروندانش دفاع کنند. وی افزود که همه کشورها به طور یکپارچه باید برای نجات مظلومان و رفع نیازهای آوارگان و فراریان از جنگ و مرگ و در آغوش گرفتن آنها، تلاش کنند.

اردوغان سپس به مسئله مصر و تنش در روابط آنکارا- قاهره اشاره کرد و گفت: موضع من در قبال دولت مصر واضح و آشکار است. در سایه وجود احکام اعدام علیه «محمد مرسی» و دوستانش، من با «عبدالفتاح سیسی» دیدار نخواهم کرد.

اما وی در ادامه افزود: باید روابط میان دو ملت ترکیه و مصر حفظ شود و حتی می‌توان دیدارهایی در سطح وزرای دو کشور صورت گیرد و این دیدارها متقابل باشد زیرا آنچه ملتهای ما را به هم نزدیک می‌کند فرهنگ و تاریخی قدیمی است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا