خبر های جدید

ترور یکی از روحانیان عضو اتّحاد اسلامی کردستان

ترور یکی از روحانیان عضو اتّحاد اسلامی کردستان

دکتر هوشیار اسماعیل مصطفی از علمای برجسته‌ و امامان جماعت شهر اربیل، شامگاه سەشنبە ٣ آذر ماه در مقابل منزل مسکونی خود به‌ ضرب گلوله‌ی افراد ناشناس کشته‌ شد.

دکتر هوشیار اسماعیل مصطفی از علمای دینی برجسته‌ و محبوب شهر اربیل و امام جماعت مسجد عمر بندیان در این شهر و نیز مسئول مرکز علمای اسلامی در حزب اتحاد اسلامی کردستان(یه‌کگرتووی ئیسلامی کوردستان) بود.

هوشیار اسماعیل مصطفی متولد سال ١٩٧۶ که در حجرەهای کردستان پس از سالها تحصیل علوم شرعی در سال ١٩٩٩ اجازەنامەی افتا و تدریس را از دست علمای اعلام کردستان دریافت نمود. وی درسال ٢٠٠٣ دانشنامەی لیسانس و در ٢٠٠٧ فوق‌لیسانس‌ و در ٢٠١٣ در رشتەی تفسیر قرآن دانشنامەی دکتری دریافت نمود. وی به‌مدت ٢٠ سال به‌ عنوان خطیب و امام جماعت در مساجد اقلیم کردستان به‌ فعالیت مشغول بوده‌ است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی، مسئولیت این ترور را به‌عهده نگرفته است و همەی احزاب و گروەهای سیاسی و مذهبی اقلیم کردستان عراق آنرا محکوم نمودەاند.

ترور ناجوانمرانه‌ی این عالم جلیل‌القدر و داعی ربّانی را به خانواده و نزدیکان ایشان و به همەی خواهران و برادران عضو و هوادار اتّحاد اسلامی کردستان تسلیت عرض نموده و از خداوند منّان برای آن فقید سعید، نیل به درجه‌ی شهداء، خلود در نعیم ابدی و رضوان سرمدی را مسئلت می‌داریم. إِنَّا لِلَّـهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا