خبر های جدید

اسامه مُرسی: حتی اگر جانمان را از دست بدهیم این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم

اسامه مُرسی: حتی اگر جانمان را از دست بدهیم این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم

دادگاه جنایی قاهره امروز شنبه به منظور رسیدگی به قضیه معروف پراکنده کردن تحصن هواداران محمد مرسی در میدان رابعه العدویه، تشکیل جلسه داد. دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی «حسن فرید» برای رسیدگی به قضیه معروف پراکنده کردن تحصن هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده در میدان رابعه العدویه که متهمان آن ۷۳۹ نفر از جمله تعدادی از رهبران اخوان المسلمین و برخی اعضای جماعت اسلامی است، تشکیل شد.

بنا بر گزارش پایگاه روزنامه المصری الیوم، اسامه پسر محمد مرسی رئیس جمهور عزل شده مصر که دو روز پیش بازداشت شده برای نخستین بار در دادگاه حضور یافت.

نماینده دادستانی کل در این جلسه گفت که اسامه محمد مرسی به همراه یک کیف حاوی ۶۵ هزار پوند، ۲۰۰۰ دلار، ۲۰۰ درهم اماراتی و چند دستگاه آی پد و ام پی فور و نیز روزنامه های ضد دولتی ویژه اخوان المسلمین دستگیر شده است. اسامه نیز در پاسخ ضمن رد تمامی اتهامات وارده به وی تاکید کرد که درباره این حوادث نیاز به توضیح دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۳ سال پیش تا کنون تحت حراست است، گفت از اینکه اکنون بازداشت شده است ناراحت نیست و طی ۴۸ ساعت گذشته نیز هیچ غذایی نخورده است.

پسر مرسی در ادامه تاکید کرد: خانواده ما ۵۰ مرد دارد که اسامی همه آنها به مرسی ختم می شود و اگر ما جانمان را یکی پس از دیگری از دست بدهیم باز هم این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت و هرگز هیچ کس نه این رژیم و نه رژیم های دیگر نمی توانند ما را از حق خود منع کنند.

پس از گذشت ۱۰ ماه از صدور قرار بازداشت و احضار اسامه به دادگاه جنایی قاهره در رابطه با محاکمه محمد بدیع و ۷۳۸ متهم دیگر در خصوص قضیه معروف به پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در میدان رابعه العدویه، نیروهای امنیتی مصر چند روز پیش اسامه را بازداشت کردند.

در همین رابطه «وسام السباعی» از وکلای دادگاه استیناف گفت اسامه از الشرقیه به زندان عمومی در الخلیفه انتقال داده می شود و پس از اجرای تحقیقات به زندان طره منتقل خواهد شد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا