خبر های جدید

اقامه نماز جماعت مسلمانان در پیاده‌رو در پی تعطیلی مسجدی دیگر در فرانسه

اقامه نماز جماعت مسلمانان در پیاده‌رو در پی تعطیلی مسجدی دیگر در فرانسه

ده‌ها مسلمان فرانسوی ساکن حومه شرقی پاریس در اعتراض به تعطیلی مسجد منطقه زندگی خود اقدام به اقامه نماز جماعت در پیاده‌روی مقابل این مسجد کردند.

در پی تعطیلی اخیر مسجدی دیگر در فرانسه، بیش از ۳۰۰ نفر از مسلمان منطقه «مونت فرمیل» (Montfermeil) در حومه شرقی پاریس در اعتراض به تعطیلی مسجد منطقه خود اقدام به اقامه نماز جماعت در پیاده‌روی مقابل مسجد کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، مسجد منطقه مونت فرمیل هفته گذشته تعطیل شد و نمازگزاران این مسجد در اعتراض به تعطیلی آن با پهن کردن زیراندازهای پلاستیکی در پیاده‌روی مقابل مسجد، اقدام به برگزاری نماز جماعت در این محل کردند.

نمازگزاران همچنین به منظور نمایش اعتراض خود به تعطیلی این مسجد اقدام به در دست گرفتن پارچه نوشته‌‌هایی کردند که بر روی آنها عباراتی چون «مسجد نباید تعطیل شود» و «۱۵۰۰ نمازگزار فاقد مکان عبادت هستند» نوشته شده بود.

نمازگزاران شرکت کننده در این نماز جماعت در اظهاراتی در خصوص این اقدام خود اعلام کردند: « شهرداری مونت فرمیل از سال‌ها پیش با مسلمانان در حال جنگ است. ما مجبور به انجام این کار شدیم چرا که جز اینجا جایی برای عبادت جمعی نداریم. ما نیز مایل به اقامه نماز در خیابان و ایجاد اختلال در نظم عمومی نیستیم اما اگر اعلام موجودیت نکنیم و به خانه‌های خود برگردیم به دست فراموشی سپرده خواهیم شد.»

دولت فرانسه از چندی پیش به بهانه‌های واهی ترویج عقاید افراطی و عدم انطباق فعالیت‌‌های برخی مساجد با قوانین امنیتی اقدام به تعطیلی شماری از مساجد این کشور کرده است.

منبع: فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا