خبر های جدید

جمعه روز خشم در دفاع از مسجدالاقصی

جمعه روز خشم در دفاع از مسجدالاقصی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  روز پنجشنبه ٢٩ تیرماه در اظهاراتی تلویزیونی تأکید‌ کرد که ملت فلسطین و امّت‌ اسلامی و عربی باید روز جمعه را به روز خشم در دفاع از قدس و مسجدالاقصی تبدیل کنند.

اسماعیل هنیّه‌ هم‌چنین اظهار داشت: «من از عموم امّت‌ اسلامی دعوت می‌کنم تا روز جمعه را به نقطه‌ی تحوّلی‌ در عزم و اراده‌ی امّت‌ اسلامی و عربی تبدیل کرده و ملّت‌های عرب و مسلمان در تمامی کشورها و شهرها برای دفاع از قبله‌ی نخست و معراجگاه نبی اکرم –صلّی‌الله علیه و سلّم– و به‌منظور تأکید‌ بر اینکه طرح‌های شوم دشمن علیه مسجدالاقصی هرگز اجرا نخواهد شد، به پا خیزند.»

هنیه خواستار برپایی تظاهرات‌های‌ خشم در روز جمعه در فلسطین و خارج از فلسطین، به منظور دفاع از قدس و مسجدالاقصی و تأکید‌ بر وحدت ملّت‌ فلسطین و این‌که‌ این ملّت‌ در حال آماده‌سازی خود و مهیّا‌ کردن اوضاع برای آزادسازی قدس و مسجدالاقصی است، شد.

وی خطاب به دشمن صهیونیستی تصریح کرد: «صراحتاً اعلام می‌کنم که مسجدالاقصی و قدس خط قرمز هستند و سیاست بستن درهای این مسجد و اعمال مجازات‌ها بر ساکنان قدس هرگز به نتیجه نمی‌رسد.»

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید‌ کرد که خواسته‌های ساکنان قدس خواسته‌های عموم امت است و ملت فلسطین به مقاومت و پایداری ادامه می‌دهد و دشمن صهیونیستی برای اجرای طرح‌های خود باید از روی جنازه این ملت عبور کند.

امروز هم‌چنین دکتر محمّد عمّاره‌، عضو هیأت‌ علمای ارشد الأزهر‌ در سخنانی تأکید‌ کرد که اکنون که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است، دفاع از قبله‌ی نخست مسلمانان و سوّمین‌ حرم شریف در جهان با دست و زبان و قلب، از جمله اولین واجبات در دین اسلام است.

وی در پیامی تحت عنوان «درخواست و هشدار به آنان که به اصطلاح صاحب‌نظر و تصمیم‌گیرنده در امت اسلامی هستند، به‌ویژه علما» که شخصاً‌ آن را امضا کرده است، نسبت به دچار شدن به عاقبت کسانی که از آندلس بهشت گمشده مسلمانان چشم‌پوشی کردند و دچار ذلّت‌ و خواری شدند، هشدار داده است.

در پی درگیری‌های هفته‌ی گذشته در مسجدالاقصی سه جوان فلسطینی با شلیک پلیس اسرائیل و همچنین یک فلسطینی دیگر در درگیری با ارتش این رژیم در بیت‌لحم به شهادت رسیدند. پلیس رژیم صهیونیستی پس از این تیراندازی ورودی‌های مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بست و مانع از برگزاری نماز جمعه در داخل صحن‌های این مسجد شد.

رژیم صهیونیستی همچنان درهای مسجدالاقصی را به روی فلسطینیان بسته و در درگیری‌های فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در شهر قدس به‌ویژه اطراف مسجدالاقصی تاکنون ده‌ها فلسطینی زخمی شده‌اند. واکنش‌ها به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و گروه‌ها و جریان‌های ملّی‌ و اسلامی فلسطین و نهادهای اسلامی و عربی با صدور فراخوان‌هایی خواستار برگزاری تظاهرات‌های روز خشم در حمایت از مسجدالاقصی شده‌اند.

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا