خبر های جدید

“گرسنگی، روش جدید دولت میانمار برای پاکسازی قومی مسلمانان آراکان است”

“گرسنگی، روش جدید دولت میانمار برای پاکسازی قومی مسلمانان آراکان است”

سازمان برمه روهینگیا (BROUK) مستقر در انگلستان با انتشار بیانیه‌ای از عدم اجازه دولت میانمار و ارتش این کشور برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان آراکان انتقاد کرده و این اقدام دولت میانمار که باعث گرسنگی مسلمانان شده را روش جدیدی برای پاکسازی قومی مسلمانان آراکان خواند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هزاران مسلمان آراکانی به دلیل اعمال خشونت سیستماتیک ارتش میانمار و بودایی‌های افراطی این کشور و بحران گرسنگی به بنگلادش پناه برده اند. این مساله باعث خواهد شد تا تعداد زیادی از مسلمانان آراکان در آینده ای نزدیک به کشورهای همسایه بروند.

بحران گرسنگی در آراکان به حدی شدت یافته که رفتن به بنگلادش نیز دیگر چاره ساز نخواهد بود. خشونت و کشتار ارتش و بودایی‌های افراطی میانمار علیه مسلمانان آراکان همچنان ادامه دارد؛ آنها خانه و مغازه های مسلمانان آراکان را به آتش می کشند و مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه می شوند.

بیش از ۲۰۰ روستا توسط ارتش میانمار و بودایی‌های افراطی با خاک یکسان شده است.

بیش از دو میلیون مسلمان آراکانی از سال‌های ۱۹۷۰ با خشونت سیستماتیک و پاکسازی قومی مواجه هستند و حدود ۸۴ درصد از آنها مجبور به فرار به کشورهای همسایه شده اند. شورای امنیت سازمان ملل متحد را به رسیدگی فوری به خشونت ها علیه مسلمانان آراکان و عدم اجازه رسیدن کمک‌های انسانی به آنها فرا می خوانیم.

گفتنی است ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ اوت گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود ۲۰۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

شمار مسلمانانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا