خبر های جدید

آمار جان باختگان زمین لرزه غرب ایران به ۲۰۷ نفر رسید

آمار جان باختگان زمین لرزه غرب ایران به ۲۰۷ نفر رسید

رضا محمودیان، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه ایران آخرین آمار جان باختگان زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری شب گذشته  ۱۲ اکتبر را حدود ۲۰۷ نفر اعلام کرد.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران نیز اعلام کرد شمار مصدومان و مجروحان زلزله شب گذشته در مناطق مرزی این کشور به ۱۶۸۶ تن رسیده است که بیشتر آنان به صورت سرپایی مداوا شده اند.

‌وی بیشترین میزان خسارت و قربانیان و زخمی‌ها را نیز مربوط به شهرستان سرپل‌ذهاب دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه ایران  از توزیع ۶ هزار تخته چادر بین مردم زلزله زده خبر داد و خاطرنشان کرد: کمبودی از نظر تعداد چادر برای اسکان اضطراری مردم نداریم.

محمودیان با اشاره به اینکه تاکنون کمبودی از نظر اقلام اساسی به ما گزارش نشده است، یادآوری کرد: از استان‌های معین امکانات، آمبولانس، اقلام اساسی، چادر دریافت کردیم.

گفتنی است زلزله ای با قدرت ۷٫۳ ریشتر امشب شمال عراق را در ساعت ۲۱٫۳۸ دقیقه لرزاند. این زلزله در استان های مختلف عراق و غرب ایران تا پایتخت این کشور نیز احساس شده و تلفات و خسارت زیادی در پی داشته است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه به وقت محلی استان های غربی این کشور را لرزاند.  این زمین لرزه در ۵ کیلومتری ازگله، ۲۵ کیلومتری تازه آباد، ۳۷ کیلومتری باینگان، ۱۱۲ کیلومتری سنندج و ۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه روی داده است.

این زمین لرزه که مرکز آن حلبچه در کشور عراق و در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه بوده است در بیشتر شهرهای استان کردستان ایران نیز با شدت احساس شد. مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و در کوچه ها و خیابان های این شهرها حضور دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا