خبر های جدید

محمود عباس به دنبال لغو معاهده اسلو

 

منابع آگاه اعلام کردند که محمود عباس می‌خواهد در تماس با بنیامین نتانیاهو وی را از خواسته خود برای لغو معاهده اسلو آگاه سازد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "سما"، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهد در تماسی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی اعلام کند که تشکیلات خودگردان معاهده اسلو را لغو خواهد کرد و با تداوم شهرک‌سازی و بسته بودن افق سیاسی دیگر نمی‌تواند این معاهده را اجرا کند.

منابع آگاه اعلام کردند که رهبران فلسطینی لغو معاهده اسلو را تایید کردند و برخی خواهان لغو آن بدون دیدار با نتانیاهو شدند، در حالی که توافق بر این شد که ضرب‌الاجل ۱۰ روزه قبل از تصویب دیدار آن دو داده شود و در این صورت تشکیلات خودگردان نامه‌هایی را در این خصوص به کشورهای مختلف بفرستد.

عباس به رهبران فلسطینی اعلام کرد که در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۷ ماه جاری مساله دستیابی فلسطین به عنوان کشور غیرعضو را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

وی به آنها اطلاع داد که ارائه رسمی درخواست عضویت بعد از اجرای تماس‌های بسیار با کشورهای عضو خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر موکول کردن این مساله موافقت برخی از کشورهای مهم را به دنبال داشته باشد، ما این کار را خواهیم کرد.

بسیاری بر این باورند که هدف از این مساله به تاخیر انداختن ارائه درخواست تا بعد از انتخابات آمریکاست.

همچنین در پی اعلام همبستگی اسیران فلسطینی در برخی از زندان‌های رژیم صهیونیستی با چهار اسیری که دست به اعتصاب‌ غذا زده‌اند، محمود عباس با درود و سلام به تمام اسیران فلسطینی گفت: تنها با بسته شدن این پرونده و آزادی تمام اسیران قهرمان فکر ما آسوده خواهد شد.

وی از بنیامین نتانیاهو خواست تا به توافقنامه‌های منعقد شده پایبند باشد و تمام اسیران به ویژه کسانی که پیش از امضای توافقنامه سال ۱۹۹۳ دستگیر شده‌اند، آزاد کند.

عباس از کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه خواست تا به مسئولیت‌های سیاسی، انسانی و اخلاقی خود در پایان بخشیدن به این پرونده عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه مساله آزادی اسیران یکی از مهمترین اولویت‌هاست، به مردم فلسطین به دلیل همبستگی ملی با اسیران درود گفت و تاکید کرد: ما خواسته خود را از طریق تمام محافل و نهادهای بین‌المللی برای اعمال فشار بر اسرائیل به منظور متوقف کردن تمام اقداماتش در نقض حقوق بشر و آزادی اسیران ادامه می‌دهیم

منبع: خبر آنلاین به نقل از ایسنا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا