خبر های جدید

تشکیل کشور فلسطین بدون منت امریکا و غرب

تشکیل کشور فلسطین بدون منت امریکا و غرب

 

به گزارش نوگرا  نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در جریان مراسم افتتاح نمای یادبود و میدان شهدای ناوگان آزادی در غزه تاکید کرد: ورود کاروان آزادی دو به نوار غزه به معنای زدودن آخرین آثار محاصره نزدیک به پنج ساله رژیم صهیونیستی علیه این منطقه است.

 

"اسماعیل هنیه "  گفت: ورود ناوگان آزادی دو به همراه حامیان خارجی مسأله فلسطین به نوار غزه آثار منفی محاصره را از بین برده و باعث تقویت جایگاه مسأله فلسطین در محافل بین‌المللی خواهد شد.

 

وی در عین حال از اظهارات اخیر "بان‌ کی‌مون " دبیر کل سازمان ملل متحد که خواستار ممانعت از سفر کاروان آزادی دو و رسیدن آن به نوار غزه شده بود، ابراز تعجب کرد.

 

کی‌مون در این سخنان خود از کشورهای ذیربط سفر کاروان آزادی دو خواسته بود که از نفوذ خود برای ممانعت از راه اندازی کاروان آزادی جدید که ممکن است منجر به "درگیری‌های خشونت بار " شود، استفاده کنند.

 

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین خواستار عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل متحد از این اظهارات خود و اعلام حمایت وی از مسأله فلسطین شد و گفت: وی نباید از جنایت‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و به ویژه ساکنان نوار غزه چشم پوشی کند.

 

وی افزود: تشکیل کشور آتی فلسطین از رهگذر منت‌کشی برای آمریکا و غرب محقق نخواهد شد، بلکه این کشور با ایستادگی و فداکاری و جهاد و مقاومت ملت فلسطین و حمایت امت عربی و اسلامی تشکیل خواهد یافت.

 

هنیه ضمن تمجید مجدد از مصر به خاطر بازگشایی دائمی گارگاه مرزی رفح به رغم فشارهای شدید طرفین آمریکایی و صهیونیستی تاکید کرد: این تصمیم بیانگر اراده آزاد و حاکمیت مصر بر گذرگاه مرزی رفح است.

 

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین تصریح کرد: اقدام اخیر مصر نشانگر بازگشت آن به جایگاه استراتژیک خود در حمایت از مسأله فلسطین بود و ملت مصر که هرگز شریک جرم محاصره غزه نبودند، بلکه این رژیم مصر بود که در این مسأله مشارکت داشت، امروز زمام امور را به دست گرفته و دیگر حاضر به اجرای دیکته‌های طرف‌های دیگر نیست.

 

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا