مهارتهای زندگی

دریاچه محبت ، عشق خود را اولویت بندی کنید

دریاچه محبت ، عشق خود را اولویت بندی کنید

نویسنده:مارابل مورگان / مترجم: انتشارات چاف

یک زن کامل اولویت های خود را به ترتیب زیر حفظ می کند.

اولاً: او می داند که یک انسان است. بنابراین در برابر خدا مسئول است. ثانیاً: اگر ازدواج کرده شریک یک زندگی است.

ثالثاً: اگر فرزند دارد، باید او مادر باشد و عاقبت در برابر جامعه ای که در آن زندگی می کند نیز مسئولیتی دارد. اول خودتان بعد شوهرتان، سپس بچه هایتان و عاقبت دیگران.

با دو پا به درون دریاچه محبت بپرید. امواج محبت به تمام جهات خواهد رفت. امواج یک زندگی تغییر یافته فقط به شوهر و فرزندانتان ختم نمی شود، بلکه تمام جامعه از آن سود می برد. اجازه دهید تعدادی از اتفاقات جالبی را که برای دیگران رخ داده به رسم هدیه به شما تقدیم کنم:

۱. اول خودتان. این جایی است که تغییر از آن شروع می شود. به شور و نشاط این زنان گوش کنید.

– از کالیفرنیا- مطمئن هستم که از حالا به بعد همیشه وضع به همین منوال عالی نخواهد بود. اما برای شروع یک زندگی جدید عالی است. از دورن احساس خوبی دارم. زندگیم زیبا شده است و جهان را زیبا می بینم.

– از کنتاکی – تاکنون هیچ وقت مثل این لحظه شادمان نبوده ام.

۲. بعد شوهرتان. فقط آدم های شاد می توانند زندگی شاد به وجود بیاورند.

– از اورجون – من یک زن دمدمی مزاج بودم و زندگیم رو به تباهی می رفت.

همسرم به یک انبار مواد منفجره تبدیل شده بود که برای منفجر شدن فقط به یک جرقه نیاز داشت. اما قبل از اینکه بقیه زندگیم را با کام هم تلخ کنیم، رفتار و اخلاقم را تغییر دادم. حالا او زندگی بسیار پرنشاطی دارد.

– از اومیو – منزل ما به یک خانه گرم و صمیمی تبدیل شده است. برای اولین بار من و شوهرم از زندگی خود لذت می بریم. حالا به صمیمی ترین دوستان یکدیگر تبدیل شده ایم.

– از ویسکاترین – در این شش هفته زندگی من از زمین تا آسمان تغییر پیدا کرده است. همسرم و بچه هایم خیلی عوض شده اند. آیا آن ها عوض شده اند یا من خیلی تغییر کرده ام؟ شب قبل همسرم هدیه ای برایم آورد که من آن را خیلی دوست داشتم ولی او خودش از آن خیلی متنفر بود. احساس می کنم به یک تازه عروس تبدیل شده ام.

– از آریزونا – همسرم همیشه که از من دوری می کرد حالا به هیچ وجه از من جدا نمی شود.

– از نبراسکا – بیست و یک سال قبل با همسرم ازدواج کردم. او هرگز به من توجهی نمی کرد. انگار بود و نبود من برای او فرقی نداشت. فقط سه هفته قواعد کتاب شما را در خانه به کار بستم. حالا همسرم مرا تحسین می کند و به من عشق می ورزد.

امیدوارم امواج عشقمان روز به روز بزرگتر شوند.

۳. سپس فرزندان. فرزندان اولین نفراتی هستند که متوجه تغییرات می شوند.

– از ایندیانا – چون فردی درون نگر بودم همیشه از همسرم دوری می گزیدم تا اینکه دیشب او را بوسیدم. فرزند چهار ساله ام با دیدن این صحنه آن قدر تعجب کرد که به بقیه فرزندانم گفت: (بیایید مامان و بابا می خوان با هم ازدواج کنن).

– از تگزاس – پسر کوچکم به من گفت: (مامان فرداد به جای این که مرا در چند نوبت ببوسی همه بوسه هایت را یکجا از من بگیر.)

احساس کردم که از درونم امید به آینده می تراود. برای اولین بار در زندگیم پی بردم که در زندگیم کم کسری ندارم. برایم دعا کن تا بتوانم خودم را با زندگی روز تطبیق دهم. من و همسرم از هم جدا شده ایم.

– از نیویورک – مامان دیگه ابروهات در هم نیست. چیه دیگه فریاد نمی کشی.

و عاقبت، مردم – جامعه.

از اوکلاهاما – شش ماه پس از جدایی از همسرم کتاب ترا دیدم. ابتدا به آن خندیدم اما آنچه را گفته بودی در زندگیم به کار بستم. رابطه ی من با نامزد جدیدم روز به روز بهتر می شد. من مشاور یک شرکت کفش سازی هستم. به جای اینکه به مردها اخم کنم با چهره خندان با آن ها برخورد می کنم. حالا تعداد بیشتری مشتری پیدا کرده ایم و روز به روز بر مشتری هایمان افزوده می شود.

– از کارولینای جنوبی – متأسفانه باید تا برگشت همسرم صبر کنم. او در نیروی دریایی خدمت می کند. اما ما زنان همسرانمان را با روی خوش به سر کار بفرستیم چقدر کار نیروی دریایی پیشرفت خواهد کرد. همسران شاد یعنی نیروهای شاد. نیروهای شاد یعنی نیروهای خوب. نیروهای خوب یعنی سفر موفقیت آمیز و سفر موفقیت آمیز یعنی برگشت زودتر.

– از واشنگتن – از آنجا که ازدواج نکرده ام عشق خود را به دوستان و اقوامم ابراز می کنم. باور کنید که نتایج شگفت انگیزی عایدم شده است. منظور من از عشق و عشق ورزی روابط جنسی نیست بلکه روابط محبت آمیز است.

———————————————————————

منبع: راز شاد زیستن و نشاط کامل در زناشویی موفق / مؤلف:مارابل مورگان / مترجم: انتشارات چاف /انتشارات: انتشارات چاف ۱۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا