خبر های جدید

تاسیس حزب براساس دین در اردن ممنوع شد !

 

پارلمان اردن، ماده قانونی را که تاسیس احزاب براساس دین را ممنوع می کند، تصویب کرد.  نمایندگان پارلمان اردن، بند (ب) از ماده(۴) در قانون احزاب را اصلاح کردند که برطبق آن تاسیس حزب براساس طایفه ای، نژادی، جماعتی و فرقه ای به دلیل جنس یا تبار یا دین جایز نیست.

عبدالقادر الحباشنه، نماینده پارلمان اردن با اشاره به جبهه عمل اسلامی که همچنان به طور رسمی از زمان دستیابی به مجوز در سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون فعالیت می کند،گفت: این ماده قانونی لغو فعالیت حزب معینی را دارد.

ایمن عوده، وزیر امور قانونگذاری اردن نیز در این باره گفت: قانون اصلی از تاسیس حزب براساس تفرقه در دین ممانعت می کرد و این کافی بود و فعالیت ها براساس اهداف و برنامه های دینی اشکال نداشت.

درهمین حال، زکی بنی رشد، رئیس دفتر سیاسی در حزب جبهه عمل اسلامی درباره این اقدام گفت: اصلاح این ماده قانونی از سوی پارلمان در راستای حمله به حرکت اسلامی است که قانون انتخابات را نپذیرفته است.

بنابر گزارش دارالخلیج، بنی رشد افزود: پارلمان با این اقدام خود از صلاحیاتش در این راستا عدول کرده اند.

رئیس دفتر سیاسی در حزب جبهه عمل اسلامی خاطر نشان کرد: این ماده جدید با این حزب انطباق ندارد، چرا که تشکیل این حزب براساس ملی است. ما نمی خواهیم وارد حاشیه ها و درگیری ها بشویم زیرا فایده ندارد.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا