خبر های جدید

مصاحبه با اسیر برغوتی از اسرای فلسطینی

اسیر برغوثی در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین

به اعتصاب غذا تا شهادت یا تحقق خواسته هایمان ادامه می دهیم.

کرانه باختری ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 

فرمانده اسیر گردان های شهید عز الدین قسام ضمن تاکید بر اینکه در مورد اعتصاب غذای اسرای محبوس در سلول های انفرادی راه حل میانه ای وجود ندارد، خاطر نشان کرد که این اسرا تا زمان دست یابی به تمامی خواسته های عادلانه و مشروع خود، به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

"عبدالله برغوثی" که صبح روز چهارشنبه ۲۵/۴/۲۰۱۲ به شکل خاصی موفق به گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین در سلول انفرادی اش شد، تصریح کرد: ما شیرمردان قسام و مبارزان ابو علی مصطفی هستیم، به همین خاطر به هیچ وجه به راه حل میانه تن نمی دهیم. من خدای بزرگ و قرآن را گواه می گیرم که شهادت و مرگ در راه خدا برای من خوشایند تر از این است که اجازه دهم یک صهیونیست بر من یا بر برادران قهرمانم که در سلول های انفرادی محبوس هستند، غلبه کند.

برغوثی در مورد وضعیت سلامتی و روحیه اش ضمن بیان اینکه از وضعیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: خدا را شاهد می گیرم که از روز اولی که دست به اعتصاب غذا زدم تا به امروز که سیزدهمین روز اعتصاب غذای من است، هرگز احساس گرسنگی و ضعف نکرده ام و این را مرهون یاری خداوند و دعاهای برادران مخلصم می دانم. اما در مورد روحیه ام باید بگویم که من شخصی متعهد به عقایدم هستم که هرگز آن را نه تغییر داده و نه خواهم فروخت.

وی هچنین طی پیامی به گروه های مقاومت خاطر نشان کرد: «ما نه همبستگی شما را می خواهیم و نه راهپیمایی ها و جشنواره ها. ۶ ماه از اجرای قرارداد مبادله اسرا گذشت. امیدوارم ۶ یا ۱۲ سال دیگر در انتظار قرارداد مبادله ای جدید نمانیم. ای دلاور مردان مسلح، سلاح های خود را به دست گیرید و نظامیان صهیونیست را اسیر کنید.»

در زیر متن کامل مصاحبه از نگاه خوانندگان می گذرد:

در ابتدا بفرمایید که وضعیت سلامت و روحیه شما چگونه است؟

خدا گواه است که من از دور اول اعتصاب غذا تا به امروز که سیزدهمین روز اعتصاب غذایم است، هرگز احساس ضعف و گرسنگی نکرده ام و این را مرهون یاری خداوند و دعاهای برادران مخلصم می دانم. اما در مورد روحیه ام باید بگویم که من شخصی متعهد به عقایدم هستم که هرگز آن را نه تغییر داده و نه خواهم فروخت.

در کل عقیده من این است که یا به شهادت می رسم یا پبروز خواهم شد، به همین خاطر با اطمینان می گویم که نتیجه اعتصاب غذایم یکی از این دو سعادت ذکر شده خواهد بود. روحیه من بسیار خوب است و تنها خواسته من از شما دعای خیر است.

زندانبانان صهیونیست چه واکنشی در مقابل اعتصاب غذای شما داشتند. آیا سعی در چانه زنی با شما داشتند یا اینکه شما را تحت فشار قرار دادند؟

اداره زندان صهیونیستی از روز اول و حتی از اولین ساعت اعتصاب غذایم، همواره با من در ارتباط بوده و پیشنهادهای پوچ و دروغین زیادی را به من ارائه داد که من به طور قاطع با پیشنهادهای آنان مخالفت کرده و اعلام نمودم که تا زمان آزادی از سلول انفرادی و دیدار با خانواده ام اعتصاب غذایم را ادامه خواهم داد یا اینکه بالاخره شربت شهادت را سر می کشم.

 من با حبس در سلول انفرادی که شبیه قبر و حتی بدتر از آن بوده،‌ دیگری رغبتی به زندگی دنیوی ندارم. در طول ۱۳ روزی که دست به اعتصاب غذا زده ام، چهار مرتبه اتاق من تغییر کرده است که آخرین مورد آن بامداد ۲۴/۴/۲۰۱۲ بود که به یک سلول مملو از مدفوع که بوی بسیار بد و نامطبوعی داشت، منتقل شدم. من با خنده وارد آن شدم و پس از چندین ساعت آن را کاملا تمیز کردم تا بتوانم نماز صبح را در آن به جای آورم و در آنجا مشغول به خواندن قرآن شوم، زیرا من طبق عادت هر روز پس از نماز صبح قرآن می خوانم. صهیونیست ها همواره چانه می زنند و من را تحت فشار قرار می دهند، ولی من ثابت می مانم، چرا که من فرزند سرزمین آویشن و زیتونم.

 

شما چه نقشی در رهبری اعتصاب غذا دارید، حال آنکه شما قبل از اینکه دیگر اسرا به شما ملحق شوند، به طور فردی دست به اعتصاب غذا زدید؟

من هیچ وجه نقشی در رهبری اعتصاب غذا ندارم. دلیل این امر این است که نمی خواهم کسی تبعات تصمیمات من را به دوش بکشد. من همانگونه که قبلا نیز اشاره کردم، موافق چانه زنی و طفره رفتن نیستم و این بدین معنی است که اعتصاب غذا طولانی خواهد بود و به شهادت من منجر خواهد شد و برای اینکه خداوند مرا در مورد هیچ کس که با من دست به اعتصاب غذا زده یا به شهادت رسیده بازخواست ننماید، نمی خواهم که کسی سختی های این اعتصاب را همراه من به دوش بکشد.

من عمدا به طور فردی دست به اعتصاب غذا زدم و پس از آنکه تمامی اسرا دست از اعتصاب غذا کشیدند، من نیز به طور فردی به آن پایان خواهم داد. اما در مرحله وسط یعنی میان و پایان اعتصاب غذا، هر که به این کار مبادرت ورزد، ما از او تشکر و قدردانی می کنیم و هر که نیز به این کار تن ندهد، باز او را دوست داریم و از او تشکر می کنیم.

 

آیا امکان دارد که در مذاکرات با اداره زندان صهیونیستی به راه حل میانه ای دست یابید یا اینکه شما خواهان تحقق کامل خواسته هایتان هستید، به ویژه اینکه برخی نسبت به نیت های رژیم صهیونیستی به تشدید جنایت های خود در داخل زندان های هشدار می دهند؟

من و دیگر اسرای محبوس در سلول های انفرادی تا زمان تحقق تمامی خواسته های عادلانه و مشروعمان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهیم. ما شیرمردان قسام هستیم و به هیچ شیوه ای به راه حلی میانه راضی نخواهیم شد. من خدای بزرگ و قرآن را گواه می گیرم که شهادت و مرگ در راه خدا برای من خوشایند تر از این است که اجازه دهم یک صهیونیست بر من یا بر برادران قهرمانم که در سلول های انفرادی محبوس هستند، غلبه کند.

ما مردان عرصه نبرد و مبارزان سلاح به دستیم و همچنان در سلول های انفرادی باقی خواهیم ماند و اطمینان داریم که خدا با ماست، چرا که قصد و نیت ما تنها کسب رضایت خدایمان است و بس.

 

تلاش های مردمی و رسمی در فلسطین و کشورهای عربی در قبال مساله اسرا را چگونه ارزیابی می کنید؟

من از تاریخ ۱۲/۴/۲۰۱۲ در سلول انفرادی "عقاب" محبوس هستم و متاسفانه به هیچ شیوه ای در جریان تلاش ها و اقدامات مردمی و رسمی در فلسطین و کشورهای عربی در راستای آزادی اسرا نبوده ام، ولی می توانم با حدس و گمان جواب بدهم، زیرا حدس های من هرگز اشتباه از آب درنمی آید. باید بگویم که کشورهای عربی برخورد مثبتی با این مساله خواهند داشت و به زودی ملت های عربی و رهبران آزاده انقلاب های عربی با هرچه که در توان دارند، به یاری اسرای محبوس در زندان های صهیونیستی خواهند شتافت. اما در کشورهایی که هنوز استبداد و دیکتاتوری حاکم است، من اطمینان دارم که فریادهای حمایت از اسرا سرکوب خواهد شد و در آنجا یادی از فلسطین و آرمان آن و اسرا نخواهد شد. مبارزات ما بخاطر حفظ کرامت و شرافت و سربلندی امت اسلامی است، بنابراین هر فرد عرب و مسلمان آزاده ای از این جهت که یکی از وظایف دینی اش خواهد بود، به زودی به حمایت از مساله اسرا و فلسطین بر می خیزد.

 

چه پیامی برای برادران اسیرت که دست به اعتصاب غذا زده اند، دارید؟

به برادران مومن خود می گویم، اعتصاب غذای خود را ادامه دهید، چرا که هدف من و شما شهادت یا پیروزی است، به راه حل های میانه و چانه زنی ها و وعده های پوچ و توخالی تن ندهید. ای رادمردان فلسطین، من قبل از شما به اعتصاب غذا مبادرت ورزیدم و پس از تحقق تمامی خواسته هایتان، آخرین نفر خواهم بود که از اعتصاب غذا دست خواهم کشید.

 

پیام شما به گروه های مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه:

به گروه های مقاومت می گویم که ما نه خواهان اعلام همبستگی شما هستیم نه برپایی مراسم ها و برگزاری راهپیمایی ها. من آن مبارز قسامی را دوست دارم که همانند یحیی عیاش به جای حرف زدن، در پی عمل است، ما خواهان همچین کاری هستیم. اکنون ۶ ماه از اجرای قرارداد مبادله اسرا می گذرد. امیدوارم ۶ یا ۱۲ سال دیگر در انتظار قرارداد مبادله ای جدید نمانیم. ای دلاور مردان مسلح، سلاح های خود را به دست گیرید و نظامیان صهیونیست را اسیر کنید و ما را در مقابل آزادی آنها آزاد کنید. تو را به خدا دست از شعارهای توخالی بردارید. ای برادران مبارز و ای دلیر مردان امت عربی و اسلامی، بدانید که ما بعد از خدا چشم امیدمان تنها به شما خواهد بود.

 

پیام شما به ملت فلسطین چیست؟

پیام من به ملت فلسطین این است که زندگی در پرتو ذلت و خواری دیگر بس است. ای ملت عظیم فلسطین، برخیز و اشغالگری را از ریشه برکن. سلام و درود من نثار تمامی فلسطینیان مسلمان و مسیحی در تمامی نقاط جهان باید، همچنین سلام و درود من نثار آنان که ملت فلسطین را دوست دارند و برای آنان آروزی خیر و برکت و زندگی شرافتمندانه دارند.

در پایان از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به خاطر برقراری ارتباط تشکر می کنم و امیدوارم این تماس ها و ارتباط ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا