خبر های جدید

محمّد فرج دومین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان شد

محمّد فرج دومین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان شد

در ششمین کنگره‌ی اتّحاد اسلامی کردستان «محمّد فرج» به‌ عنوان دوّمین دبیرکل حزب انتخاب شد

اربیل – پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اصلاح

در ششمین کنگره‌ی اتّحاد اسلامی کردستان «محمّد فرج» به‌ عنوان دوّمین دبیرکل حزب انتخاب شد

ششمین کنگره‌ی اتّحاد اسلامی کردستان با انتخاب «محمّد فرج» به‌ عنوان دبیرکلّ حزب، در بامداد امروز در اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق، عصر امروز به‌ کار خود پایان‌ می‌دهد.

بنا به‌ گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اصلاح، این کنگره با شرکت ۷۷۵ عضو، از روز سه‌شنبه‌ 12 اردیبهشت‌ماه‌ جاری به‌ مدّت سه روز در اربیل پایتخت اقلیم کردستان، به بررسی اساسنامه، برنامه‌ها و راهبردهای اتّحاد اسلامی کردستان می‌پردازد و بامداد امروز، در انتخاباتی آزاد و دموکراتیک، «محمّد فرج» 47 ساله‌، عضو دفتر سیاسی این حزب و نماینده‌ی پیشین پارلمان اقلیم کردستان، به‌ عنوان دومین دبیرکلّ این حزب برگزیده‌ شد.

بر اساس اعلام سخنگوی رسمی ششمین کنگره‌ی اتحاد اسلامی کوردستان، «شیخ طه‌ سوله‌ای»، دبیرکل جدید فقط می‌تواند دو دوره‌ی چهار ساله‌ در این منصب باقی بماند.  وی همچنین افزود: این کنگره‌، قرار است تا ساعاتی دیگر به‌ کار خود پایان دهد و ساعت ۵:۳۰ عصر به‌ وقت محلی، کنفرانسی مطبوعاتی در این رابطه‌ برگزار می‌شود.

در آغاز مراسم افتتاح ششمین کنگره‌ی حزب اتّحاد اسلامی کردستان، دبیرکل پیشین حزب، «صلاح‌الدّین محمّد بهاءالدین» به شرح فعّالیتها و مواضع حزب در چهار سال گذشته پرداخت.

وی، ضمن قرائت گزارش عمومی عملکرد حزب اتّحاد اسلامی کردستان، بر نقش مثبت این حزب در عرصه‌ی سیاسی اقلیم کردستان و عراق تأکید نمود.

 وی در بخشی از گزارش خود، درباره‌ی انقلابهای بهار عربی سخن گفت و تأکید کرد که نمی‌توان این اتفاقات را نادیده گرفت و از تأثیرات آنها بر جهان و منطقه‌ چشم‌پوشی نمود.

بهاءالدین، سپس به وضعیت کنونی عراق اشاره و از اقداماتی که این کشور را به سوی طایفه‌گرایی سوق می‌دهند، انتقاد کرد.

 گفتنی است در این دوره،‌ صلاح‌الدین محمد بهاءالدین، دبیرکل پیشین حزب، خود را برای تصدی مجدد این سمت نامزد نکرد که‌ این اقدام نامتعارف در میان سران احزاب کردستان عراق، اعجاب و ستایش تحلیلگران سیاسی منطقه را به‌ دنبال داشته‌ است. وی از زمان تأسیس و اعلام رسمی حزب، در سال ۱۳۷۳ به‌ مدت ۱۸ سال، دبیرکلی این حزب را برعهده داشته‌ است.

گفتنی است بنا به‌ دعوتی رسمی از سوی اتّحاد اسلامی، هیأتی از سوی جماعت دعوت و اصلاح ایران در این کنگره‌ حضور داشت و پیام تبریک دبیرکل جماعت، «استاد عبدالرحمن پیرانی» را مسئول روابط عمومی جماعت دعوت و اصلاح ایران، «جمال اسماعیلی» به‌ اطلاع حضار رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا