خبر های جدید

آمار قربانیان تظاهرات دیروز مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اخوان آنلاین»، وابسته به گروه اخوان المسلمین شمار قربانی‌های درگیری‌های روز گذشته نیروهای امنیتی با حامیان اخوان المسلمین در تظاهرات‌های اعتراضی بعد از نماز جمعه به ۲۰ نفر رسید.
این پایگاه خبری تأکید کرده که قربانی‌ها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
این در حالی است که یک منبع امنیتی بلند پایه در وزارت کشور مصر به خبرگزاری «الشرق الاوسط» گفت در تظاهرات روز گذشته دست کم ۱۷ نفر کشته شده‌اند که قاهره با ۱۰ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و در فیوم ۳ نفر در اسکندریه دو نفر و در اسماعیلیه و منیا دو تن دیگر جان خود را از دست داده و ۵۲ نفر زخمی شده‌‌اند.
بر اساس این گزارش ۱۷ تن از عناصر نیروهای امنیتی نیز زخمی شده‌‌اند و ۳ خودرو و یک مرکز امنیتی در آتش سوخته‌اند؛ نیروهای پلیس نیز بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرده‌اند.
روز گذشته حامیان اخوان و دانشجویان در اعتراض به اقدام دولت موقت در قرار دادن اخوان در فهرست گروه‌های تروریستی در اعتراضات گسترده‌ای حضور پیدا کردند که با مقابله شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند.
با توجه به شعله ور شدن اعتراضات دانشجویی در کنار حامیان اخوان به نظر می‌رسد مصر در چند روز آینده شاهد اعتراضات بیشتری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا