خبر های جدید

حمله به چند مسجد در فرانسه در پی حادثه تروریستی “شارلی ابدو”

حمله به چند مسجد در فرانسه در پی حادثه تروریستی “شارلی ابدو”
منابع آگاه از وقوع چندین انفجار علیه مساجد فرانسه خبر داده و در این رابطه اعلام کردند که انفجاری صبح امروز (پنجشنبه) ساعت شش به وقت محلی در نزدیکی مسجدی در منطقه “ویلفراش سور ساون” در شهر لیون اتفاق افتاد.
این منابع اطلاع دادند که این حادثه مجروحی نداشته و منطقه توسط پلیس محاصره شده است. این انفجار در رستورانی رخ داد که در نزدیکی این مسجد بود و خسارت‌هایی نیز به این رستوران‌ وارد شده است.آتش نشانان این خبر را تایید اما از دادن اطلاعات دیگر امتناع کردند. پلیس پیگیر این ماجراست.

در منطقه “اود” نیز حدود ساعت ۲۰ روز چهارشنبه به وقت محلی، دو تیر به سمت نمازخانه‌ای در پور لا نوول شلیک شد. این حادثه هیچ تلفاتی نداشت. حدود ۳۰ یا ۵۰ مسلمان از این نمازخانه استفاده می‌کنند که روزچهارشنبه نماز آن‌ها در ساعت ۱۹ به وقت محلی پایان یافته بود. در پی این حادثه هیچ شخصی بازجویی نشده است.

مسجدی در شهر مانس فرانسه نیز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه) مورد اصابت نارنجک قرار گرفت.روزنامه محلی “من لیبر” از پرتاب نارنجک‌هایی به داخل مسجدی در شهر مانس خبر داد. از چهار نارنجک پرتاب شده تنها یکی از آن‌ها منفجر شده است.
منابع قضایی فرانسه نیز اعلام کردند، از عصر دیروز تعدادی از مساجد فرانسه تحت هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا