خبر های جدید

اعلام انزجار شدید فعالان شبکه های اجتماعی از سوزاندن کتابهای اسلامی در مصر

اعلام انزجار شدید فعالان شبکه های اجتماعی از سوزاندن کتابهای اسلامی در مصر

فعالان فضای مجازی در محکومیت اقدام مقامات مصری در سوزاندن کتابهای اسلامی در یکی از مدارس استان جیزه با ادعای تشویق این کتابها به خشونت ، هشتگی را تحت عنوان #سوزاندن کتابها در تویتر به راه انداخته اند.

بعد از انتشار تصاویری از اتفاقی عجیب و غریب در سایتهای اینترنتی، موجی از خشم و عصبانیت در میان فعالان شبکه های اجتماعی به راه افتاد.

اما خود خبر : دکتر بثینه عبدالله کشک مدیر آموزش و پرورش استان جیزه در مصر، کمپینی به راه انداخته است تحت عنوان سوزندان کتابهای اسلامی موجود در مدارس استان جیزه.

در تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مدیر آموزش و پرورش و مدیر مدرسه ی “فضل الحدیثه” جیزه، مجموعه ای از کتابهای اسلامی را در گوشه ای از مدرسه روی هم ریخته وآتش زده اند با این ادعا که این کتابها تشویق به خشونت و تروریسم می کنند.

علی رغم اینکه عناوین کتابهای سوزانده شده، از جایگاه زن در اسلام و دیگر موضوعات تربیت اسلامی حکایت دارد اما مقامات مصری آنها را عامل تندروی و خشونت می دانند، امری که فعالان تویتر را بر آن داشته تا مقامات مصری را به قوم تاتار و داعشی هایی تشبیه کنند که کتابهای مخالفانشان را می سوزانند.

یکی از این فعالان به نام سیف الدین می گوید: فکر سوزاندن کتابها امکان ندارد در ذهن انسانی باشد که در عهد چاپهای سنگی زندگی می کند….نایف العنزی می گوید:صراحتا می گویم …سوزاندن این کتابها موجب شده تا ما با این کتابهایی که از قبل نمی شناختیم آشنا شویم و در اینترنت به دنبال آنها بگردیم تا پیدا کنیم و بخوانیم.

دکتر سیف الدین عبدالفتاح استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره در تعلیقی بر این واقعه در فیسبوک خود می نویسد: آیا کسانی که آدم ها را می سوزانند از سوزاندن کتابها شرم دارند؟

محمد کمال می پرسد : آیا بازنگری درگفتمان دینی (اصطلاحی که سیسی به کار می برد)نیازمند این است که کتابهایی با این عناوین :تربیت در اسلام،جایگاه زن و مفاهیم اسلامی سوزانده شود؟ چه ارتباطی بین پرچم مصر و سوزاندن کتابها دارد؟

ولید می نویسد: سوزاندن کتاب نشان از این دارد که کشور به حد اعلای فاشیستی،استبداد و عقب ماندگی رسیده است…

لینک منبع عربی: مفکره الاسلام

منبع: تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا