خبر های جدید

سالگرد کشتار ۸۳۷۲ مسلمان بوسنیایی بدست داعشی های متمدن!

سالگرد کشتار ۸۳۷۲ مسلمان بوسنیایی بدست داعشی های متمدن!

بیستمین سالگرد کشتار مسلمانان «سربرنیتسا» در بوسنی و هرزگوین در حالی در این کشور برگزار می‌شود که پیکر ۱۳۶ نفر از افرادی که شناسایی شده‌اند به خاک سپرده خواهد شد. مسلمانان بوسنی و هرزگوین روز شنبه برای دفن پیکر ۱۳۶ نفر از قربانیان کشتار «سربرنیتسا» که تازه شناسایی شده‌اند آماده می‌شوند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که مردم بوسنی و هرزگوین در حالی برای این مراسم آماده می‌شوند که ۲۰ سال از این جنایت می‌گذرد. مقامات محلی نیز اعلام کردند که استخوان‌های این قربانیان جمع‌آوری و به مقبره شهدای شهر «بوتوچاری» واقع در شمال شرق بوسنی و هرزگوین انتقال داده شدند تا به خاک سپرده شوند.

این در حالی است که در این مراسم هزاران بوسنیایی به همراه رهبران سیاسی کشورهای خارجی نیز شرکت خواهند داشت. نظامیان صربستانی در سال ۱۹۹۵ میلادی ۸۳۷۲ تن از مردان و نوجوانان بوسنیایی را سربه نیست کردند. این کشتار دسته جمعی پس از کشتارهای جنگ دوم جهانی یکی از تلخ ترین اتفاقات قرن بیستم اروپا به شمار می‌رود.

کشتار سربرنیتسا به فرماندهی «راتکو ملادیچ» سردسته شبه نظامیان صرب ملی‌گرا انجام گرفت. کشتار در حالی انجام گرفت که در جریان جنگ بالکان سربرنیتسا توسط سازمان ملل به عنوان منطقه امن شناخته شده بود.

صربها اجساد مسلمانان بوسنیایی را در گورهای دسته جمعی قرار دادند و اکنون پس از بیست سال پیکر ۱۳۶ نفر از قربانیان شناسایی شده و به خاک سپرده خواهند شد.

منبع: صلاح الدین . نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا