خبر های جدید

ذبح حیوانات به روش اسلامی در دانمارک ممنوع شد

ذبح حیوانات به روش اسلامی در دانمارک ممنوع شد

حکومت دانمارک ذبح شرعی حیوانات را به دلیل مغایرت با حقوق حیوانات ممنوع کرد. بر اساس دستور صادره از این پس کشتارگاه‌های سراسر دانمارک باید پیش از ذبح حیوانات آن‌ها را بی‌حس کنند.

دن یورگنسن، وزیر کشاورزی و مواد غذایی دانمارک دوشنبه ۲۷ ژوئیه، در مصاحبه‌ای با شبکه دو تلویزیون دانمارک با تاکید بر اینکه حقوق حیوانات بر دین ارجحیت دارد، اعلام کرد که ذبح حیوانات به روش اسلامی در این کشور ممنوع شده و تمامی کشتارکاهها باید قبل از کشتن حیوانات باید آنها را بی حس کنند.

پس از تصویب این قانون، فعالان و نهاد‌های مسلمان و یهودی دانمارک به این قانون اعتراض کردند. پیشتر گروه‌های مذهبی اسلامی و یهودی به دلیل قوانین مذهبی و شرعی ادیان خود از رعایت قوانین حقوق حیوانات و ذبح آن‌ها معاف شده بودند.

این قانون که در فوریه ۲۰۱۴ مطرح شدخ بود، هفته گذشته به تصویب رسید و از دوشنبه این هفته در دانمارک به اجرا درآمد. روحانیون یهودی در واکنش به اجرای این قانون، آن را یهودی‌ستیزانه و نفض آشکار آزادی مذهب شمردند.

گفتنی است بر اساس قوانین دین اسلام و یهودی، مسلمانان و یهودیان تنها گوشت حیوانی را مباح و خوردن آن را حلال می شمارند که در زمان ذبح زنده و هوشیار باشد.

منبع: تی آر تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا