خبر های جدید

نمایش مجدد کاریکاتورهای موهن در پایتخت دانمارک

نمایش مجدد کاریکاتورهای موهن در پایتخت دانمارک

جنبش ضد اسلامی “اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید” روز شنبه نمایشگاهی برای عرضه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در کپنهاگ پایتخت دانمارک برگزار کرد.  این جنبش اسلام ستیز در دانمارک، کاریکاتورهای موهن را از کاریکاتوریست های ایالت تگزاس آمریکا دریافت کرده و آن را در نمایشگاهی در میدان اکسل تورف در مرکز کپنهاگ به نمایش گذاشته است.

فقط اصحاب رسانه ها مجاز به بازدید از نمایشگاه کاریکاتورهای موهن بودند و پلیس دانمارک نیز به تأمین امنیت نمایشگاه می پرداخت و ۴۰۰ نیروی خود را در داخل و خارج نمایشگاه مستقر کرده بود. سه تن از زنان شهروند دانمارکی به نمایش کاریکاتورهای موهن اعتراض کردند و شعارهایی علیه برگزارکنندگان نمایشگاه سر دادند و پلیس نیز با آنها برخورد کرد.

جنبش “اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید” ژوئن ۲۰۱۵ از چند مرکز به خصوص کتابخانه پادشاهی در کپنهاگ درخواست برگزاری نمایشگاه کاریکتاتورهای موهن را کرده بود که با خواسته هایش مخالفت شد. شاخه آمریکایی جنبش “اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید”، ماه مه ۲۰۱۵ کاریکاتورهای موهن را در شهر دالاس ایالت تگزاس به نمایش گذاشته بود که دو فرد در اعتراض به برگزاری چنین نمایشگاهی به سوی آن تیراندازی کردند.

هر از گاهی با ادعای آزادی بیان در غرب کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر مکرم اسلام در این کشورها منتشر می شود که خشم و انزجار مسلمانان را برمی انگیزد.

در آبان ماه سال ۱۳۹۰ ساختمان نشریه فرانسوی شارلی ابدو پس از توهین به پیامبر اسلام (ص)، در آتش سوخت. ساختمان این نشریه فرانسوی به دلیل انتشار کاریکاتورهایی در اهانت به پیامبر اسلام (ص) بدست افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

دی ماه سال ۱۳۹۳ نیز تظاهرات هزاران شهروند پاکستانی بعد از نماز جمعه در اعتراض به انتشار تصاویر موهن در هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو بر گزارشد و تظاهرکنندگان مقابل کنسولگری فرانسه تجمع کردند.

: http://fa.alalam.ir/news/1743031#sthash.7KfXB0xD.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا