خبر های جدید

مهاجران مسلمان برای اخذ تابعیت آلمان مسیحی می شوند

مهاجران مسلمان برای اخذ تابعیت آلمان مسیحی می شوند

گزارش ها از تغییر دین صدها مهاجر مسلمان برای اخذ مجوز اقامت در کشورهای اروپایی از جمله آلمان حکایت دارد. به گزارش آناتولی، این گزارش می افزاید صدها مسلمان که اکنون به طور غیرقانونی در آلمان زندگی می کنند، برای ماندن در این کشور و اخذ تابعیت آلمانی، در چند کلیسا در برلین به دین مسیحیت گرویدند. پدر گاتفرید مارتنز از کلیسای کاتولیک ترینیتی در برلین می گوید در دو سال گذشته تعداد مسلمانانی که به آیین مسیح گرویده اند از ۱۵۰ نفر به ششصد نفر رسیده است. بیشتر آنها از ترس اخراج از آلمان مجبور شده اند مسیحی شوند.

پدر مارتنز در گفتگو با خبرگزاری ها به مناسبت روز مسیحیت از گرویدن این تعداد از مسلمانان به مسیحیت ابراز خوشحالی کرده و آن را یک معجزه خوانده است. وی درعین حال از اینکه عده ای از این مسلمانان درحقیقت واقعا مسیحی نشده باشند، ابراز نگرانی کرده و گفته برخی از آنها مسلمانان معتقدی هستند و برای ماندن در آلمان مجبور شده اند ظاهرا مسیحی شوند.
درهرصورت گرویدن این تعداد از مهاجران مسلمان به دین مسیحیت در اروپایی که سرعت رشد اسلام در آن بسیار بالا است، جای نگرانی زیادی دارد.

وصام حیدری از مهاجرانی که به دین مسیحیت گرویده می گوید برخی از مسلمانان از جمله اکثریت ایرانیانی که اکنون در آلمان هستند، در واقع هنوز مسلمان اند و ظاهرا برای انجام مراسم غسل تعمید در کلیسا حضور پیدا کرده اند. این درحالی است که پدر مارتنز گفته ۹۰ درصد مسلمانانی که مسیحی می شوند به طور منظم هر یکشنبه به کلیسا می آیند.

به نظر می رسد مسیحی شدن یکی از شروط نانوشته قوانین در آلمان برای اخذ پناهندگی است، هرچند آنگلا مرکل صدراعظم این کشور گفته اسلام و مسلمانان به آلمان تعلق دارند و مسیحی شدن هیچ مزیتی در اخذ تابعیت این کشور ندارد.

منبع: آناتولی
ترجمه: شفقنا
http://fa.shafaqna.com/news/11555

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا