خبر های جدید

قدردانی اسرائیل از “خدمت با ارزش” مصر

قدردانی اسرائیل از “خدمت با ارزش” مصر

فرماندهی ” منطقه جنوبی” در ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از اقدام دولت مصر در غرق آب کردن مرزهای خود با باریکه غزه با هدف تخریب تونل های مرزی تمجید کرد.  فرماندهی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از تلاش قاهره برای تخریب تونل های مرزی میان مصر و باریکه غزه تمجید و اعلام کرد ” اقدامی که ارتش مصر درغرق ِآب کردن تونل های مرزی انجام می دهد، خدمتی بسیار باارزش است “.

ارتش مصر بامداد روز جمعه (۱۱ سپتامبر) پمپاژ مقدار زیادی از آب دریا در لوله هایی قطور را که قبلاً در امتداد مرزهای میان مصر و باریکه غزه کشیده شده است، با هدف تلاش برای تخریب تونل ها درمرزها از طریق پر کردن آن با آب آغاز کرده است.

سازمان آب باریکه غزه دیروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد اقدام ارتش مصر در پمپاژ آب دریا در پایین مرزهای فلسطین و مصر با هدف تخریب تونل های قاچاق، رانش های زیادی را در خاک ایجاد کرده است. سازمان آب باریکه غزه اعلام کرد که این اقدام، منازل نزدیک به این منطقه را به خطر می اندازد و افزون براین، آب دریا موجب افزایش میزان شوری درخاک می شود و درنتیجه زمین قابلیت خود را برای کشاورزی از دست می دهد.

این سازمان همچنین اعلام کرد پمپاژ آب در کانال های مرزی در مرز مصر و باریکه غزه، امنیت آبی و غذایی فلسطین را به خطر می اندازد و موجب خالی شدن منطقه از سکنه می شود.

مسؤولان مصری از اکتبر گذشته به بهانه ” مبارزه با تروریسم ” برای ایجاد منطقه عاری از تونل در نوار مرزی با باریکه غزه به ویژه در شهر رفح به مساحت ۲ کیلومتر تلاش می کنند.

: http://fa.alalam.ir/news/1741003#sthash.4pWu0tso.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا