خبر های جدید

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر در خارج و مشارکت صفر درصدی در برخی از حوزه‌ها

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر در خارج و مشارکت صفر درصدی در برخی از حوزه‌ها

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر برای شهروندان این کشور در خارج در حالی آغاز شد که میزان مشارکت در برخی از کشورها صفر بود. مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر در خارج از این کشور صبح دیروز شنبه رأس ساعت ۹ صبح در حالی آغاز شد که میزان مشارکت امروز که روز  اول بود بسیار ضعیف گزارش شده است به طوری که در برخی از کشورها اصلا هیچ رأیی به صندوق انداخته نشده است.

اولین کشوری که مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر در آن آغاز شد نیوزیلند و آخرین کشور نیز آمریکا بود.

کمیته عالی انتخابات مصر روند رأی گیری در خارج را از طریق ویدئو کنفرانس یا از طریق اینترنت دنبال می کند. این کمیته همچنین از طریق ۱۸ دستگاه پخش مستقیم موجود در ۱۸ سفارت، این انتخابات را پیگیری می کند.

یک منبع قضایی برجسته در کمیته عالی انتخابات پارلمانی مصر گفت که رأی گیری این مرحله از انتخابات پارلمانی مصر در خارج تفاوت چندانی با مرحله اول ندارد و تعداد آرایی که در روز اول به صندوق‌های اخذ رأی در خارج انداخته شده است، از ۱۵ هزار فراتر نمی‌رود، زیرا در مرحله اول نیز ۳۰ هزار و ۵۳۱ رأی به صندوقها اندخته شد.

وی اظهار داشت که در برخی از کشورها میزان رأی گیری صفر بود و هیچ رأی دهنده رأی خود را در این کشورها به صندوق نینداخت.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر طی روزهای ۲۱ و ۲۲ نوامبر (شنبه ۳۰ آبان و یکشنبه اول آذر) در خارج و ۲۲ و ۲۳ نوامبر (یکشنبه اول آذر و دوشنبه دوم آذر) در داخل مصر برگزار می شود.

کمیته عالی انتخابات مصر میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات پارلمانی در داخل و خارج را در مجموع ۲۶.۵ درصد اعلام کرد. این انتخابات نخستین انتخابات از زمان منحل شدن مجلس در سال ۲۰۱۲ میلادی است که بدون شرکت مخالفان دولت از جمله اخوان المسلمین برگزار شده است.

پیش بینی می‌شود پارلمان آینده قدرت عبدالفتاح السیسی را که تمام صداهای مخالف را خفه کرده است، تقویت کند‬.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/01/923250

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا