خبر های جدید

آلمان استفاده از برقع در اماکن شغلی را ممنوع کرد

آلمان استفاده از برقع در اماکن شغلی را ممنوع کرد

پارلمان آلمان با تصویب قانونی استفاده از برقع در محل کار را ممنوع کرد. براساس این قانون همچنین در اماکن عمومی نیز در صورت لزوم زنان باید پوشش چهره خود را بردارند. مجلس سفلی پارلمان آلمان (بوندستاگ) نیز اقداماتی را برای مبارزه علیه عملیات‌های تروریستی اتخاذ کرد که یکی از آنها بستن دستبند الکترونیکی برای افرادی است که در لیست «خطرناک‌ها» قرار دارند.

در قانون تصویب شده پارلمان آلمان آمده است که کارکنان دولتی باید صورتشان کاملا در محل کار پیدا باشد ولی پوشیدن برقع در امکان عمومی ممنوع نخواهد بود. این قانون در حالی وضع شده است که آلمان بیش از یک میلیون مهاجر که اکثر آنها مسلمان هستند را در کشور خود پناه داده است.

با تصویب این قانون تنها چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی در ۲۴ سپتامبر، تطبیق مهاجران در این کشور یکی از مسائل حائز اهمیت خواهد بود. قانون منع پوشش کامل شامل کارمندان و مسئولان دولتی همچون قضات، سربازان و اعضای کمیسیون انتخاباتی می‌شود.

برای مردم عادی نیز اگر یک شناسایی لازم باشد مسئولان می‌توانند که از زنان بخواهند تا حجاب یا پوششی که چهره آنها را می‌پوشاند را بردارند. همچنین باید تاکید کرد که این قانون فقط برای حجاب کامل اسلامی نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا