خبر های جدید

تشکیل یک دولت کوردی تنها یک خیال است.

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در مصاحبه ای با کانال عربی تلویزیون تی. آر. تی سخنان بسیار جالبی بر زبان رانده و نظرات خود را درباره موضوع مبارزه با تروریسم در ترکیه بیان داشته است.

رئیس جمهور کرد عراق با اشاره به اینکه بزرگترین خطای پ.ک.ک عدم درک ارزش دموکراسی موجود در ترکیه می‌باشد اضافه کرد با مبارزه مسلحانه نمی‌توان به جایی رسید.

وی که از ارسال سه پیام خود از جمله پیام فوق به عبدالله اوجالان رهبر گروه پ.ک.ک خبر داده است درباره دیگر پیامها می‌گوید: “دوره مبارزه گریلایی به پایان رسیده است و شما باید این را متوجه شوید. اکنون دوره فعالیت پارلمانی، سیاسی و رسانه ای است و زیربنای همه اینها در ترکیه وجود دارد. برخی کردها حزب عدالت و توسعه را دشمن خود می‌خوانند در حالی که این حزب برای دموکراسی در ترکیه مبارزه می‌کند و وضعیت کردها را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل متفق اساسی کردهاست و دشمن کردها بحساب نمی‌آید. جوابهای اوجالان هم مثبت بوده است و وی موافق پیامهای من است.”

طالبانی تأکید کرد: “وقتی که رئیس جمهور عراق شدم لباس کردی را از تنم درآوردم و لباس عراقی پوشیدم و قسم خوردم که موازنه بین جوامع موجود در عراق را حفظ کنم.”

رئیس جمهور کرد عراق با اشاره به اینکه فعالیتهای تروریستی نه تنها ترکیه بلکه تمامی‌کشورهای منطقه را تحت تأثیر منفی خود می‌گیرد درباره تشکیل یک دولت کرد نیز گفت: “تشکیل یک دولت و کشور کردی تنها یک خیال است. فرض کنیم فردا پارلمان کرد اعلام استقلال کند. اگر دول عراق، ترکیه، ایران و سوریه علیه این دولت اعلام جنگ هم نکنند و تنها مرزها را ببندند، این دولت چگونه سرپا خواهد ایستاد؟ چگونه واردات و صادرات خواهد کرد. از کجا عبور و مرور خواهد داشت؟ به همین خاطر همین، این امر غیرقابل تحقق است. اگر چهار کشور فوق مارا بایکوت کنند هم کافیست! سیاسیون نباید تاوان تخیلات خود را از جانب مردم بپردازند.”

طالبانی که از عدم حضور اسرائیل در عراق سخن می‌گفت ترکیه را به عنوان یک دولت، وطن مادری تمام مسلمانان نامیده و افزود: این دولت رد پای خوشی را در ملل شرق از خود به جا گذاشته است. مخصوصا در دوره عثمانی رفتار خوبی با کردها شد. ترکیه برای من یک مدنیت عظیم و یک فرهنگ است. استانبول یک شهر فرهنگی زیباست. دوست دارم خاطرات خود را در استانبول به قلم بیاورم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا