خبر های جدید

درد دل های احمد ماهر رهبر” جنبش جوانان ۶ آوریل” از زندان

درد دل های احمد ماهر رهبر” جنبش جوانان ۶ آوریل” از زندان

ˈ احمد ماهرˈ از فعالان سیاسی و زندانی مصر که نقش موثری در مبارزات سیاسی مردم مصر داشت که منتهی به سرنگونی حکومت دیکتاتور سابق مصر شد با چاپ مطلبی در روزنامه واشنگتن پست سیاستهای امریکا در قبال دولت نظامی جدید مصر را به زیر سئوال برده است و می نویسد:
کنگره امریکا در مصوبه ای که به تازگی آن را به تصویب رساند دولت ˈاوباماˈ را موظف ساخت کمکهای نظامی واشنگتن به مصر را از سر بگیرد و این به رغم آن است که مصر شاهد یک کودتای نظامی و بازگشت حکومت ستم ، سرکوب، قتل عام و نقض حقوق بشر به کشور است و این درحالیست که قوانین دولت آمریکا کمک به حکومتهای کودتاگر را ممنوع شمرده است .
این تصمیم گیری کنگره امریکا با استقبال رسانه های دولتی مصر مواجه شده است و این رسانه ها حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم جدید نظامی مصر را می ستایند و از بازگشت روابط گرم امریکا با مصر استقبال می کنند .
نگارنده مطلب می افزاید:
ماه گذشته هیئتی اعزامی از کنگره امریکا وارد مصر شد و ادعا کرد که مصر در مسیر صحیح دمکراسی و آزادی پیش می رود و وعده داد که کمکهای نظامی امریکا به مصر کما فی السابق از سر گرفته خواهد شد .
همزمان با این سفر همه پرسی قانون اساسی مصر هم برگزار شد.
همگان شاهد یک جانبه بودن این رفراندوم بودند. مصریها در این رفراندوم فقط حق داشتند ˈبلهˈ بگویند. همه مخالفان قانون اساسی به اتهام
ˈ خائنˈ بودن هدف قلع و قمع واقع شده ،بازداشت و یا کشته می شدند.
آمریکا خوب متوجه است که مصر امروز در مسیر نیل به آرمانهای دمکراسی پیش نمی رود و مسیر آن با ارزشهای مورد مدعای امریکا منطبق نیست.
امریکا با این تصمیم گیری به وضوح حمایتش را از حکومت ستم و سرکوب حاکم بر مصر به اثبات رساند و همان خطایی را تکرار کرد که ۳۰ سال پیش حین به قدرت رسیدن ˈمبارک ˈ مرتکب شده بود.
آیا هیئت کنگره امریکا در مدت حضور در مصر از زندانهای این کشور هم بازدید کرد تا نظر هزاران مصری مخالف قانون اساسی جدید را هم بشنود؟
آیا این هیئت صدای صدها جوانی را که به جرم ابراز آرام و پرهیز از خشونت عقیده و نظر خود بازاشت شده اند را شنید؟
آیا به فریب افکار عمومی توسط رسانه های دولتی مصر که همه مخالفان قانون اساسی جدید را ˈفتنه گرˈ و ˈ خائن به کشور ˈ معرفی می کنند وقعی گذارد؟
همین رسانه ها ، امریکا را خواهان نابودی مصر و جنبش های آزادیخواه را عمال امریکا معرفی می کردند.
این مقاله افزود: هرچند ˈاخوان المسلمین ˈ هم چندان خوب عمل نکرد اما نظامیان صدها تن را ماه گذشته در مراسم سالگرد انقلاب مصر بازداشت کردند که موید نقض صریح ازادی و ثبات کشور است.
رژیم نظامی مصر هر کس را که منتقد حکومت ظلم و سرکوب و کشتار حکومتی است را به بهانه ˈمبارزه با تروریزمˈ بازداشت و زندانی و یا تخریب شخصیت می کند .
ارتش مصر امروز همه گروهها و جنبش های سیاسی که در بروز انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ مصر نقش داشتند سرکوب می کند. موج سرکوب و دستگیری، ارعاب و دیکتاتوری موید آن است که حکام نظامی مصر ارزشی برای آزادی، دمکراسی و یا حقوق بشر قائل نیستند .
رژیم مبارک و حکومت سرکوب و فساد به کشور بازگشته است. گویی اصلاˈ انقلابی در مصر روی نداده است.
نویسنده می افزاید: اینجا در زندانها رفتاری غیر انسانی با زندانیان اعمال می شود. تعداد زندانیان روز به روز رو به افزایش است. حتی استانداردهای اولیه شامل تهیه لباس گرم، مراقبتهای درمانی و زیرانداز مناسب هم برای زندانیان در این زندانها رعایت نمی شود . زندانی حق ملاقات با اعضاء خانوده و یا وکیل خود را ندارد.
زندانیان فقط اعضاء و طرفداران ˈاخوان المسلمینˈ نیستند، اعضاء جنبشهای انقلابی و لیبرال مخالف حکام نظامی هم پشت میله های زندان نگهداری می شوند.
حتی خبرنگاران خارجی هم در میان زندانیان حضور دارند.
همه رسانه ها در کنترل شدید نظامیان است و بی امان به تخریب شخصیت فعالان و مبارزان سیاسی مخالف رژیم نظامی کشور می پردازند .
سزاوار است این سوال برای تصمیم سازان سیاسی امریکا طرح شود آیا مالیات دهندگان آمریکایی باید هزینه حمایتهای کشورشان از حکومت ظلم و سرکوب مصر را بپردازند؟
آیا آمریکا همراه دیکتاتورهای مصر است یا در کنار مردم که در راه آزادی و دمکراسی مبارزه می کنند ؟
واشنگتن پست در پایان، نگارنده مطلب ˈاحمد ماهرˈ را رهبر ˈجنبش جوانان ۶ آوریلˈ مصر معرفی می کند که به جرم درج مطلبی در این روزنامه امریکایی در محکومیت حضور نظامیان در راس قدرت در مصر دسامبر گذشته بازداشت و به سه سال زندان و ۵۰ هزار پوند مصر جریمه شد. وی این نوشتار را از زندان برای این روزنامه امریکایی ارسال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا