خبر های جدید

چالش صهیونیستها با نام « محمد »

رژیم صهیوینستی پس از انتشار فهرستی از رایج ترین نام های متولدین یهودیان در فلسطین اشغالی، اقدام به حذف نام محمد و احمد از این فهرست کرد.

روزنامه انگلیسی دیلی میل اعلام کرد: نام «محمد» نامی است که بیش از نام های دیگر برای متولدین در فلسطین اشغالی(اسرائیل) طی امسال گذاشته شده است و بیش از هرنام دیگری در اراضی اشغالی رایج دارد.

این روزنامه نوشت: این مسئله ای است که مقامات رسمی در رژیم صهیوینستی تلاش کردند تا آن را در فهرست سالیانه رسمی خود حذف کنند.

دیلی میل نوشت: نام «احمد» در رتبه نهم نامگذاری ها بین متولدین ذکور در فلسطین اشغالی قرار دارد و  اداره اسکان و مهاجرت در رژیم صهیونیستی این هفته فهرستی از ۱۰ نام دختر و پسر که بیشترین محبوبیت را میان خانواده یهودی در فلسطین اشغالی دارد و امسال برای فرزندان خود نامگذاری کردند، منتشر کردند که نام محمد در صدر این فهرست قرار دارد و نام احمد در رتبه نهم است.

این روزنامه می افزاید: مقامات صهیونیستی مدعی شدند که رایج ترین اسامی در ۱۲ ماه گذشته یوسف، دانیال، اوری، ایتای، عمر، ادم، نعوم، ارییل، ایتان، دیوید بوده است و در این بیانیه مقامات صهیونیستی هیچ ذکری از نامهای عربی نبوده و آنها را حذف کردند.

روزنامه لیبرالی «هاآرتص» از مقامات صهیونیستی به خاطر حذف اسامی عربی از فهرست رسمی انتقاد و تاکید کرد: اسامی عربی از جمله محمد بیشترین محبوبیت را در میان ساکنان فلسطین اشغالی دارد.

پس از این انتقاد، اداره اسکان و مهاجرت اسرائیل گفت: قصد تحریف حقایق را نداشتند و توطئه ای برای مخفی کردن عمدی اطلاعات نبوده است.

مقامات صهیونیستی سال گذشته نیز اسامی عبری را منتشر کردند و حقیقت را ذکر نکردند.
منبع: خبرگزاری شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا