خبر های جدید

درخواست دمیرتاش از پ‌ک‌ک

درخواست دمیرتاش از پ‌ک‌ک

صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب سیاسی اصلی حامی کردهای ترکیه از شبه نظامیان پ‌ک‌ک خواست تا به خشونت یک‌ماهه خود علیه نیروهای امنیتی، بی‌قید و شرط پایان دهند.
خبرگزاری دوغان از قول دمیرتاش ۴۲ ساله در شهر ازمیر نوشت: پ‌ک‌ک باید خشونت‌ شامل بمبگذاری و انجام حملات مسلحانه در شهرها را متوقف کرده و بدون هیچ قید و شرطی این حملات را پایان دهد. هیچ جایگزینی برای این مساله وجود ندارد، کشتار بیش از حد کردها، ترک‌ها، سربازان و شبه نظامیان و پلیس باید متوقف شود.

این در حالی است که دولت آنکارا حزب دموکراتیک خلق را شاخه سیاسی پ‌ک‌ک می‌داند اما دمیرتاش مکررا تاکید کرده که هیچ ارتباطی میان این دو وجود ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا اظهارات دمیرتاش برای توقف خشونت‌های پ‌ک‌ک تاثیری بر این گروه شبه نظامی می‌گذارد یا خیر. اما این شفاف‌ترین اظهارنظر از جانب صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق، خطاب به اعضای حزب کارگران ترکیه پ‌ک‌ک برای پذیرش یک آتش بس بی‌قید و شرط است.

اظهارات اخیر دمیرتاش بعد از آن صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه از تشکیل دولت موقت در این کشور در آستانه انتخابات زودهنگام خبر داده است. بر اساس قانون اساسی ترکیه حزب دموکراتیک خلق که به پارلمان راه یافته باید اعضایی در کابینه دولت موقت داشته باشد. اما دمیرتاش در سخنان اخیر خود به حزب عدالت و توسعه نیز حمله کرده و گفته است اردوغان به راه انداختن جنگ داخلی در ترکیه با تقویت حضورش در قدرت تمایل دارد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=23448

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا