دعوت و داعیقرآنمطالب جدیدمقالات

نامه ای از سوی قرآن به شما

نامه ای از سوی قرآن به شما

ویسنده مجدی الهلالی / مترجم: مجتبی دوروزی

نامه ای را برایت نقل می کنم، احساس می کنم که گویی قرآن می خواهد آن را برای ما بفرستد، قرآن درآن نامه ای مسلمانانی که در هر جایی هستید، شتابان به سویم باز گردید و قبل از آن که با تمام وجود به استقبالم آیید تا با رهنمود هایم هدایت گردید و با توصیه هایم شفا یابید و از پندهایم بهره بر گیرید..

خود را به من بسپارید، با من هر جا که می روم، به یاری خدا بهترین رهبرتان خواهم بود که شما را به سوی زندگی سعادت مندانه در دنیا و نعمت های جاویدان در آخرت رهبری می کند. به من سرگرم شوید و مرا بسیار تلاوت کنید و در آیاتم بیندیشید و به اندازه توانتان به آن که شما را راهنمایی می کنم عمل نمایید… فرصت هایتان را از من دریغ مدارید، بهره ای را که روزیتان و نصیبی را از شب هایتان به من اختصاص دهید…

در سفر و حضر با من همراه شوید، مرا عهدی است با شما، که هیچ گاه از شما را خوار نگردانم . در رویارویی با مشکلات تنهایتان نگذارم، بلکه همچون دوستی خوب با شما خواهم بود و در قبر نیز همراهتان خواهم بود تا در تنهاییتان به من انس گیرید و مرا در قیامت پیشاپیش خود خواهید دید و در مورد شما آن چنان اقامه ی حجت خواهم کرد که در بهشت مقامتان فزونی یابد.

به من چنگ زنید ؛ زیرا من ریسمان محکم خداوندم، ریسمانی که هر کس بدان چنگ زند رو به آسمان ها اوج گرفته و از جاذبه های زمینی و گل و لای آن رهایی می یابد و به مولایش نزدیک می شود.

( هشدار!هشدار! وسوسه های شیطان را که می گوید شما صلاحیت اندیشیدن در قرآن و فهم آیاتش را ندارید، پاسخ ندهید، بی شک هر فرد عاقل تان می تواند دریابد و از رهنمودهایم هدایت گردد. از پندهایم بهره ها گیرد؛ زیرا خداوند این توانایی را به آیاتم داده است که اگر سنگ را مورد خطاب قرار دهد می تواند بر آن تأثیر بگذارد!!! حال، قلب ها را که خداوند آن ها را ظوف معرفت و شناخت خود قرار داده است چگونه حال و روزی خواهند داشت؟)

گاه یاری و امداد پروردگارتان به خاطر حکم و مصلحتی به تأخیر می افتد، لذا مأیوس نشوید، یقین داشته باشید که امدادها فرا خواهند رسیدآن زمان که عزمتان جزم شود و جان هایتان برای ورود به میهمانی ام و چشیدن شیرینی ام، به شور و اشتیاق درآید.

.. با من عهد ببندید که آیاتم را با تأنی و آرامش تلاوت کنید… قلب هایتان را با آن به جنبش در آورید، و در شب هایتان با آن زمزمه کنید، معنی را هدف خود گردانید و تلاشتان برای هر چه سریع تر به پایان رساندن بخش تعین شده نباشد. خود را خوار و کوچک نکنید، مولایتان شما را بر بسیاری از آفریده هایش برتری داده است. فرشتگان در برابر پدرتان سجده ی تکریم به جای آوردند….

شما سروران این هستی پهناورید. هر آن چه در آن است به خاطر شما آفریده شده است و در خدمت شمایند، به سویش بشتابیدو مرا راهنمای خود گردانید، به کمک من این زمین را بکاوید و هستی های بسیار دیگری را که در آن است بشناسید، از دیرباز منتظر شماست تا آن را رمز گشایی کنید و اسرار اسما و صفات خداوندیی را که در آن است آشکار سازید و در طی شناخت تان نسبت به پروردگارتان فزونی یابد.

به سویم بشتابید؛ زیرا امت شما_ که بهترین امت پدید آمده به سود انسان هاست_ در وضعیتی ویران و متلاشی شده قرار گرفته، تبدیل به گروه های کوچکی گشته که پیش تر چنین نبوده و بی سابقه است، بیهوشی اش طول کشیده و بیماریش وخیم تر شده است و بهبودیش فقط در دستان من است. بی گمان خواهران و برادران مسلمان مظلومتان در هر جایی منتظر گشایشی هستند؛ چراغم را بر گیرید و مردمان را به دور نورم گرد آوریدو از دارویم به هر آواره و غافلی بچشانید. مژده پیروزی دهید که چه سریع است بارش آن بر نسل قرآن…

عظمت پایمال شده و سرزمین های اشغال شده به زودی به شما باز خواهد گشت … به زودی قدس و یافا و حیفا و عکا… کشمیر و بالکان و اسپانیا.. باز خواهند گشت، پرچم توحید بر روم به اهتزاز در خواهند آمد … و امت شما امتی یگانه خواهد شد.. قانونش یکی، هدفش یکی و حکمرانش یکی خواهد بود..

عدالت، روش او؛ کتاب خدا، راهنمای او خواهد بود. این کار برای پروردگار شما مشکل نیست و بدانید که استمرار عظمت و عزتتان بستگی به تمسک به من دارد، بعد از این دیگر دچار اشتباهات گذشته مشوید، مرا رها نکنید و به چیزی جز من سرگرم نگردید.

سفارش پیامبرتان ( ص) را مورد تمسک به اجرا نمایید و شما نیز همین سفارش را به فرزندانتان و کسانی که بعد از شما می آیند بنمایید تا به دست آوردن خیر دنیا و آخرت رستگار گردید.

———————————

منبع :بازگشت به قرآن چرا و چگونه / نویسنده مجدی الهلالی / مترجم: مجتبی دوروزی / نشر احسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا