خبر های جدید

امضای توافقنامه نهایی آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس

امضای توافقنامه نهایی آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس

دو جنبش فتح و حماس ظهر امروز پنجشنبه پس از بحث و گفتگوهای عمیق طی ۳ روز گذشته، توافقنامه نهایی آشتی ملی فلسطین را در قاهره ـ پایتخت مصر ـ به امضا رساندند.

این توافقنامه در مقر سازمان اطلاعات مصر به عنوان ناظر بر این توافقنامه که تلاش های زیادی برای نزدیک کردن مواضع دو جنبش فلسطینی به هم انجام داد، امضا شد.

این در حالی است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بامداد امروز پنجشنبه از توافق میان دو جنبش فتح و حماس در گفتگوهای آشتی ملی قاهره خبر داده بود که از روز سه شنبه زیر نظر مصر آغاز شده بود.

هنیه در اظهاراتی کوتاه اعلام کرد که «دو جنبش فتح و حماس بامداد امروز پنجشنبه زیر نظر کشور دوست و بزرگوار مصر به تفاهم رسیدند.»

دو جنبش فتح و حماس قبل از این در بیانیه ای مشترک اعلام کرده بودند که فضای مثبتی بر گفتگوهای آشتی ملی حاکم است و انتظار می رود که این گفتگوها با همان روحیه مثبت و سازنده به پایان برسد.

ریاست هیات حماس در این گفتگوها بر عهده صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس است و یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، خلیل حیه، حسام بدران، عزت رشق و موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماس هم در آن عضویت دارند.

گفتنی است که جنبش حماس در تاریخ ۱۷ سپتامبر جاری از انحلال کمیته اداری تشکیل شده در نوار غزه در راستای موافقت با تلاش های مصر برای تحقق آشتی ملی و پایان شکاف داخلی خبر داد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا