زندگی نامه

بیوگرافی سعدالکتانی اولین رئیس پارلمان جدید مصر

سعدالکتانیبیوگرافی سعدالکتانی اولین رئیس پارلمان جدید مصر

پارلمان مصر دیروز "سعد الکتاتنی"، دبیرکل حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون را با اکثریت آرا به ریاست پارلمان مصر برگزید.

به گزارش فارس، "محمد سعد الکتاتنی"، از رهبران جماعت اخوان المسلمون در اولین جلسه پارلمان جدید مصر با کسب ۳۹۹ رای به ریاست آن انتخاب شد.

"عصام سلطان"، معاون رئیس حزب اسلامگرای "الوسط" در رقابت با الکتاتنی تنها ۸۷ رای به دست آورد.

پیروزی الکتاتنی با ابراز شادمانی نمایندگان حزب آزادی و عدالت مواجه شد. پس از آن نیز نمایندگان مجلس ملت برای آغاز به کار خود سوگند یاد کردند.

اولین اظهار نظر الکتاتنی پس از انتخاب شدن به ریاست پارلمان

انقلاب مصر تا رسیدن به اهداف خود ادامه دارد

الکتاتنی پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان مردم مصر بر ادامه راه انقلاب و عزم خود برای گرفتن انتقام خون شهدای انقلاب مصر تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از ارتش مصر به دلیل وفاداری به قول خود در برگزاری انتخابات و همچنین قدردانی از کمیته عالی انتخابات و دستگاه قضایی تاکید کرد: انقلاب مصر ادامه خواهد داشت و نمایندگان ملت از تلاش برای قصاص قاتلان مردم در جریان انقلاب دست نخواهند کشید.

 

بیوگرافی سعدالکتانی

"محمد سعد توفیق مصطفی الکتاتنی" در ۳ آوریل ۱۹۵۲ در استان سوهاج مصر به دنیا آمد.

تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده علوم دانشگاه المنیا در رشته گیاه شناسی به پایان رساند.

وی نماینده و وکیل و همچنین دبیرکل حزب آزادی و عدالت،‌ شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر است که در سال گذشته و به دنبال سرنگونی رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویه این کشور تاسیس شد.

الکتاتنی همچنین از جمله اعضای برجسته جماعت اخوان المسلمون مصر و از جمله اعضای دفتر ارشاد این جماعت است که طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ ریاست جناح پارلمانی اخوان المسلمون در مجلس نمایندگان این کشور از دایره بندر المنیا را برعهده داشت.

مدرک کارشناسی خود در رشته علوم را در سال ۱۹۷۴ و کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۷۹ و دکترای علوم را در سال ۱۹۸۴ به دست آورد و در سال ۲۰۰۰ نیز موفق شد، مدرک کارشناسی ادبیات را بخش پژوهش‌های اسلامی به دست آورد.

مهمترین فعالیت‌های اجتماعی الکتاتنی را باید دبیرکلی سندیکای معلمان از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۳ و رئیس سندیکای معلمان استان المنیا از سال ۱۹۹۳ تاکنون و دبیرکل انجمن اساتید دانشگاه المنیا از سال ۱۹۹۰ تاکنون و رئیس بخش گیاه شناسی دانشکده علوم المنیا از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا