خبر های جدید

اجراى بزرگترین طرح توسعه مسجد نبوى در مدینه منوره

 

پادشاه عربستان دستور اجراى بزرگترین طرح توسعه مسجد نبوى شریف از سوى صادر کرد.  به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از منابع اینترنتی، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستانی در حکمی بر آغاز طرح توسعه مدینه منوره با جدیت و سرعت لازم دستور داد تا زایران بیت الله الحرام هنگام حضور در مسجد النبى از رفاه بیشترى برخوردار شوند.

دکتر "ابراهیم بن عبدالعزیز العساف" وزیر دارایى سعودی در این باره گفتملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، با جدیت همیشگى اش دستور داد که طرح گسترش و ارتقاى وضعیت مسجد نبوى و اطراف آن به گونه اى اجرا شود که گنجایش حضور راحت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نمازگزار را بیابد.

وى گفت: همانطور که همه مى دانند پیش از این توسعه، بنا به دستور پادشاه، بزرگترین طرح توسعه بیت الله الحرام و اطراف آن در مکه مکرمه، به اجرا درآمد و موفقیت آمیز پیش رفت.

این وزیر سعودى اظهار امیدوارى کرد که "با طرح جدید، خدمتى مهم به زایران مسجد رسول اکرم صلى الله علیه و سلم ارایه شود".العساف اظهار داشت: طرح ملک عبدالله بن عبدالعزیز براى توسعه حرم نبوى شریف در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد.

بنابر این گزارش ، وى ادامه داد: در مرحله نخست، گنجایش مسجد به ۸۰۰ هزار نمازگزار خواهد رسید و در مراحل دوم و سوم که دو محوطه شرقى و غربى حرم را در بر خواهند گرفت، براى ۸۰۰ هزار نمازگزار دیگر، فضاى لازم فراهم خواهد شد.

این وزیر به طرحهاى توسعه از فرودگاه بین المللى ملک عبدالعزیز در جده تا قطار حرمین شریفین و با.سا.د و توسعه نقاط مختلف انجام فرایض حج اشاره کرد.

منبع: اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا