خبر های جدید

افزایش اقدامات اسلام ستیزانه در بلژیک

شبکه اروپایی ضد نژاد پرستی (ENAR) در گزارشی، از رشد و افزایش اقدامات نژادپرستانه در بلژیک، به ویژه بر ضد مسلمانان این کشور خبر داد.
به گزارش اخبار جهان اسلام ، شبکه اروپایی ضد نژاد پرستی در گزارشی که بیستم ماه جاری و با عنوان «نژاد پرستی و اقدامات تبعیض آمیز در بلژیک» منتشر کرده است، با نگران کننده دانستن وضعیت پدیده نژاد پرستی در این کشور، سال های آتی را سال هایی بحرانی در زمینه دموکراسی و حقوق بشر در اروپا ارزیابی می کند.
در واقع، در ورای چهره و ظاهر خوشایند انبوه موسسات و نهاد های معتبر اروپایی که در کشور بلژیک فعالیت دارند، واقعیتی ناخوشایند پنهان است که کمتر مورد توجه فرار می گیرد. این واقعیت حاکی از افزایش میزان فعالیت ها و اقدامات نژاد پرستانه بالاخص در مورد مسلمانان بلژیک می باشد.
در این گزارش ۶۰ صفحه ای اشکال مختلف نژاد پرستی و اقدامات اسلام ستیزانه یا تبعیض آمیز که در فاصله ماه مارس ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ در بلژیک اتفاق افتاده اند، منتشر شده است. در گزارش مذکور اشکالی از تبعیض های اعمال شده در مورد یهودیان، سیاه پوست ها و نیز سایر مهاجرین به چشم می خورد؛ ولی تاکید و تمرکز اصلی گزارش، بر اقدامات اسلام ستیزانه علیه مسلمانان این کشور بوده که عمدتا شامل مراکشی ها و ترکیه ای های مقیم در بلژیک می باشد.
اولین و مهم ترین بخشی که این گونه اقدامات تبعیض آمیز را، به خصوص در مورد مسلمانان، در خود جای داده است، بخش کار و استخدام می باشد. برخی آگهی های استخدامی به گونه ای طراحی می شوند که مسلمانان امکان داوطلب شدن برای شغل مورد نظر را از دست می دهند.
این گزارش اشاره ای نیز به مشکلات و وضعیت بانوان محجبه در یافتن کار دارد که معمولا ادارات از استخدام آن ها خود داری می کنند.
دومین بخش مورد توجه در گزارش، سیستم آموزشی می باشد. فرزندان خانواده های مسلمان معمولا به دلیل تفاوت های زبانی، در کسب نتایج تحصیلی مطلوب دچار مشکل هستند. همچنین این گزارش به ذکر نمونه هایی از رفتار های نامناسب مسئولان و معلمان مدارس با دانش آموزان مسلمان پرداخته است.
بخش مسکن نیز در این گزارش سهمی را به خود اختصاص داده است؛ چرا که اجاره دهندگان غالبا تمایلی به اجاره دادن ملک خود به مسلمانان و سایر اقلیت های مهاجر ندارند.
نهایتا این گزارش به رفتار های نژاد پرستانه در سیستم قضایی و پلیسی بلژیک پرداخته و نمونه هایی از این اقدامات تبعیض آمیز را ذکر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا