خبر های جدید

پاسخ نائب رئیس حزب وسط، به موضعگیریهای کودتاگرانه عمرو موسی

مهندس حاتم عزام نائب رئیس حزب وسط موضع‌گیریهای کودتاگرانه‌ی عمرو موسی را محکوم نمود.

لازم به ذکر است که عمرو موسی از کمیته‌ی گزینشی مؤسسان قانون اساسی کناره‌گیری کرد و وضع قانون اساسی را به عهده‌ی کمیته‌ی معین دیگری موکول نمود بدون اینکه شرایط و ویژگی‌های خاصی را برای آن کمیته ذکر کند.

عزام در فیسبوکش اظهار داشت: امروز جناب عمرو موسی در کنفرانس مطبوعاتی صراحتاً اعلام نمود که باید همه‌ی مصریان به قانون اساسی تدوین شده رأی «آری» دهند. وی خاطر نشان کرد که هرکسی که رأی «نه» بدهد آشوب طلب است و رایش نمایشی توخالی و بی‌ارزش بوده و دولت این اغتشاش و سردرگمی را نمی‌پذیرد. در این مصاحبه عمرو موسی اذعان داشت که اغلب مصریان به این سند رای «آری» خواهند داد.

وی اشاره نمود: موسی فراموش کرده است که او از مجلس مؤسسان منتخب قانون اساسی استعفا داد تا این مجلس در کار خود شکست بخورد و پروژه‌ی قانون اساسی ناتمام بماند. اما بعد از اینکه تلاش او شکست خورد و اقدام مجلس در انظار مردم و بااطلاع کامل تمام ملت مصر به موفقیت انجامید و کار خود را مانند جناب عمرو موسی و دوستانش از راه توافق ومعامله با ارتش پشت درهای بسته انجام نداد، مردم را دعوت کرد که به قانون اساسی مصر در سال ۲۰۱۲ م رای منفی دهند.

مهندس عزام به وضوح بیان کرد: موسی فراموش کرده است که او بعد از اینکه دو سوم ملت مصر قانون اساسی را تأیید نمودند، او و دوستانش در جبهه‌ی نجات تصمیم گرفتند که در هیچ گفتگوی ملی شرکت نکنند و علیه دموکراسی و قانون اساسی با هماهنگی سیسی و شورای نظامی کودتا نمایند و آنان قاطعانه اقدام به قانع کردن دولت‌های غربی در مورد اهمیت این کودتا کردند. این ادعا مطابق بیانات دوستش دکتر محمد برادعی در روزنامه‌ی نیویورک تایمز است که در تاریخ ۴ ژوئیه بعد از اعلام کودتای نظامی در روز یکشنبه منتشر شد.

عزام افزود: علاوه بر این جناب عمرو موسی فراموش کرده که او نماینده‌ی ملت مصر نیست و آن‌ها او را برای این کار انتخاب نکرده‌اند؛ بلکه او به عنوان یاور فرمانده‌ی کودتای نظامی به میدان آمده است و جناب موسی با او همکاری نمود و او را وسیله‌ای نامبارک برای سرپوش گذاشتن بر کشتار و بازداشت و تحریم آزادی بیان، قرار داده است و عمرو موسی چاره‌ای جز این نداشته که فرامین فرمانده‌ی بزرگ خود را با تحکیم و تقویت سند سیاهی که در باره‌ی آن حرف می‌زند اجرا نماید تا او را به عنوان قوه‌ای مافوق قوای سه‌گانه‌ی دولت تعیین نماید.

وی تـکید کرد: رخنه‌ای که در سخن عمرو موسی وجود دارد – هرچند او به مانند چکی برای کودتاچیان است و عضو دولتی کاملاً ماهر و متخصص بوده است – این است که مهارت و تخصص خود را در دولت حسنی مبارک کسب کرده که سرشار از فساد و استبداد و روابط مشکوک و دروغ در حق ملت بوده است. بنابر این، عمرو موسی مردی در اسارت تاریخ خویش بوده و تخصص و تجربەاش در درون چنین رژیمی کسب نموده است و نمی‌تواند از این گرداب نجات یابد.

مهندس عزام تأکید کرد که اکثریت مصریان سند سیاهتان را تحریم خواهند کرد و سرنگون خواهید شد و انقلاب ژانویه به پیروزی خواهد رسید؛ چرا که تنها اراده‌ی آزاد ملت‌ها پایدار‌تر و ماندگار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا