خبر های جدید

تحریف قرآن برای خشنودی سیسی

تحریف قرآن برای خشنودی سیسی

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوئی را مشاهده کرده‌اند که در آن سلیمان حکیم با نادیده‌گرفتن جایگاه قرآن و تنها برای تأیید عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع مصر و نشان‌دادن قدرت وی، آیاتی از کلام وحی را تحریف کرده است!
این نویسنده مصری آیه ۱۸ سوره نمل: «یَا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاکِنَکُمْ لَا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ: اى مورچگان به خانه‌‏هایتان داخل شوید مبادا سلیمان و سپاهیانش ندیده و ندانسته شما را پایمال کنند» را صراحتا تحریف کرده و به جای آن آورده است: «أیها اللصوص ادخلوا مساکنکم لیحطمنکم السیسى وجنوده: ای دزدان به خانه‌هایتان بروید مبادا سیسی و سربازانش شما را پایمال کنند»!
سلیمان حکیم همچنین سوره «کافرون» را تحریف کرده و آورده است: «یا أیها الفاسدون إنه لا یعبد ما تعبدون ولا أنتم عابدون ما یعبد. لکم دینکم وله دین!»؛ این در حالی است که اصل سوره بدین شکل است: «قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ: بگو ای کافران ﴿۱﴾،لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ: آنچه می‌پرستید، نمی‌پرستم ﴿۲﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ: و آنچه می‌پرستم، شما نمی‌پرستید ﴿۳﴾ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ: و نه آنچه پرستیدید، من می‌پرستم ﴿۴﴾ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ: و نه آنچه می‌پرستم، شما می‌پرستید ﴿۵﴾ لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ: دین شما برای خودتان و دین من برای خودم».
تحریف آیات قرآن توسط سلیمان حکیم، خشم مصری‌ها را در پی داشته و برخی آن را بیانگر تجاوز به مقدسات دینی و تجارت با دین دانسته‌اند.
اقدام این نویسنده مصری بیانگر سوء‌استفاده از آیات قرآن برای دستیابی به اهداف و منافع سیاسی است؛ این در حالی است که آیات و مفاهیم قرآن جایگاه و ارزش زیادی نزد مسلمانان دارند و به راحتی نمی‌توان آن را در مورد هر کسی استفاده کرد.
عبدالفتاح سیسی، کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری مصر است و پیش‌تر نیز یکی از طرفداران وی با حمل پلاکاردی برای نشان‌دادن حمایت خود از سیسی، آیه ۱۸ سوره «نمل» را تحریف کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا