خبر های جدید

سازمان ملل تحقیق درباره کشتار هواداران مرسی در «رابعه العدویه» را خواستار شد

 سازمان ملل تحقیق درباره کشتار هواداران مرسی در «رابعه العدویه» را خواستار شد

دبیر کل سازمان ملل متحد امروز شنبه اجرای تحقیقات کامل در خصوص قتل صدها شهروند مصری توسط نیروهای پلیس و ارتش این کشور در دو میدان رابعه العدویه و النهضه در سال ۲۰۱۳ را خواستار شد. «فرحان حق» معاون سخنگوی رسمی «بان کی مون» گفت که از دیدگاه دبیر کل سازمان ملل متحد اجرای تحقیقات کامل درباره کشته شدن صدها غیر نظامی در دو میدان النهضه و رابعه العدویه در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی درباره درخواست ها برای تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب در این باره و محاکمه عاملان این جنایت، تاکید کرد: شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل مامور تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره تمامی موارد نقض حقوق بشر ناشی از قتل جمعی معترضان در مصر در آن روز است.

به گفته وی بان کی مون همچنین بر اهمیت احترام به حق اعتراض مسالمت آمیز و آزادی برگزاری تظاهرات در سومین سالروز کشتار هواداران محمد مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تاکید کرد.

نیروهای پلیس و ارتش مصر بامداد روز ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ به سمت هواداران مرسی که در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند، حمله کرده و صدها نفر را به قتل رسانده و یا زخمی کردند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا