خبر های جدید

تظاهرات در اعتراض به اظهارات فرماندار جاکارتا درباره قرآن

تظاهرات در اعتراض به اظهارات فرماندار جاکارتا درباره قرآن

هزاران مسلمان اندونزیایی عصر دیروز، ۲۳ مهرماه، در اعتراض به سخنان فرماندار «جاکارتا»، پایتخت اندونزی درباره قرآن تظاهرات کردند. برخی از مسلمانان در این تظاهرات محاکمه «باسوکی تجاهاجا پورناما»، فرماندار جاکارتا به اتهام توهین به ادیان را خواستار شدند.

باسوکی تجاهاجا پورناما، دارای قومیت چینی و پیرو آیین مسیحیت و ملقب به «آهوک» است. فرماندار جاکارتا در اظهاراتی گفته بود: مخالفان من برای انتخابات فرمانداران مناطق مختلف اندونزی که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود، رأی‌دهندگان را برای جلوگیری از پیروزی من در یک دوره دیگر با آیات قرآن کریم فریب دادند.

بنابراین گزارش، تظاهرکنندگان در این تظاهرات شعار «آهوک را در زندان بیندازید» سردادند. باسوکی تجاهاجا پورناما، نخستین فرماندار مسیحی است که دارای قومیت چینی است و به‌عنوان فرماندار پایتختی انتخاب شده که مسلمانان اکثریت را در آن تشکیل می‌دهند. وی به سخنرانی‌های تند و جنجالی و عدم رعایت خطوط قرمز معروف است.

در همین راستا، فرماندار جاکارتا به خاطر اظهارات خود درباره قرآن عذرخواهی و از شورای علمای مسلمان اندونزی و عموم مردم مسلمان این کشور درخواست بخشش کرد، اما عذرخواهی او، مسلمانان را آرام نکرده است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا