خبر های جدید

حسنی مبارک شب اول زندان را چگونه گذراند؟

 

حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر گمان نمی کرد پس از پایان دادگاه هلیکوپتر حامل وی به جای فرود در مرکز بین المللی پزشکی که بیش از یک سال در آن اقامت داشت در زندان " طره " فرود آید.او که اینک به اتهام دست داشتن در کشتار تظاهرکنندگان دوران محکومیت خود را می گذراند پیش از این در روزنامه ها و همچنین گفتگو با همسرش سوزان و همسران علا و جمال در مورد شرایط زندان " طره " بسیار خوانده و شنیده بود.

منابع مسئول در زندان تاکید کردند رئیس جمهور سابق مصر در شب اول زندان بسیار غمگین بود. اوگمان نمی کرد به این سرعت به زندان منتقل شود.

او با عصبانیت خواستار ملاقات با حسین طنطاوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و محمد ابراهیم وزیر کشور شد و برای مسئولان زندان توضیح داد پیش از این به وی اعلام شده بود پس از دادگاه به مرکز بین المللی پزشکی بازخواهد گشت.

یسری البدری یکی از روزنامه نگاران روزنامه " المصری الیوم " جزئیات شب اول حضور حسنی مبارک در زندان را دنبال کرده و تاکید کرد همزمان با ورود وی به زندان کلیه نیروها و مسئولان به حالت آماده باش درآمدند ، امکانات لازم پزشکی و وسایل لازم برای مراقبت های ویژه بررسی شد و تجهیزات پزشکی بیشتری به بیمارستان زندان اضافه شد.

پس از فرود هلیکوپتر در زندان " طره " مشکل اساسی مخالفت مبارک با خروج از هلیکوپتر بود. پس از ۴ ساعت مسئولان زندان فرمانده محافظان او را فراخواندند و از او خواستند وی را برای ورود به زندان قانع کند.

رئیس محافظان و مدیر زندان ها برای ۴۵ دقیقه با او وراد مذاکره شدند اما وی قبول نکرد از هلیکوپتر خارج شود.

سپس فرزندان او علا و جمال به همراه سرلشکر محمد نجیب معاون وزیر کشور با او گفتگو کردند و سرانجام قبول کرد وارد زندان شود.

منابع مسئول در زندان اعلام کردند: " هنگام فرود هلیکوپتر ، مبارک سوال کرد ما کجا هستیم؟ یکی از محافظان به او گفت: " آقای رئیس جمهور ما در زندان طره هستیم… مبارک سپس گفت:" ما بر سر این به توافق نرسیدیم .. من باید به مرکز بین المللی پزشکی بروم."

رئیس جمهور سابق سپس عصبی شد و فریاد کشید " طنطاوی و وزیر کشور را می خواهم."

وی تا هنگام ورود فرزندانش و معاون وزیر همچنان خشمگین بود. محمد نجیب به او گفت:" ما باید قانون را اجرا کنیم . باید دستور دادستان را اجرا کنیم.. اتاق شما به وسایل لازم پزشکی مجهز است. پزشکان متخصص نیز در بیمارستان زندان حضوردارند."

منابع افزودند:" پس از پرواز هلیکوپتر یک آمبولانس مبارک را به بخش مراقبت های ویژه در داخل زندان منتقل کرد."

او پس از ورود به بخش از امکانات موجود و اتاق کوچکی که در آن بستری شد شگفت زده شد. سپس مسئولان زندان مقررات زندان را برای او خواندند و به وی گفتند هر ماه دو بار ملاقات دارد.. بر اساس دستور پزشکان غذای مخصوصی در اختیار وی قرار می گیرد.

او هنگام ورود به اتاق مراقبت های ویژه با حالت اشمئزاز به اطراف اتاق نگریست ؛ اتاق بسیار تنگ و ساده بود.

مبارک ابتدا از امضای فرم معاینه پزشکی سر باز زد اما نیم ساعت بعد آن را امضا کرد. وی سپس از مسئولان بیمارستان خواست سه پزشکی که پیش از این او را درمان می کردند وی را معاینه کنند و پاسخ شنید : درخواست شما بررسی می شود." سپس به او اعلام کردند با درخواست او مخالفت شد.

منابع گفتند:" هنگامی که مبارک از مامور زندان سوال کرد چرا در اتاق من تلفن وجود ندارد مامور به او گفت:" بر اساس مقرارت زندان استفاده از تلفن در اتاق زندانیان ممنوع است. این مقرارات برای همه زندانیان صدق می کند."

مبارک ابتدا با پوشیدن لباس مخصوص زندانیان مخالفت کرد اما سپس قبول کرد و از زندانبانان خواست امکان دیدار با نوه اش عمر را برای او فراهم کنند.
ماموران سپس در اتاق او را قفل کردند و بیرون زندان نیز تحت تدابیر شدید امنیتی کنترل شد.

منابع زندان حضور علا و جمال نزد پدرشان را رد کردند و تاکید کردند فرزندان مبارک در بخش دیگری به شکل موقت در بازداشت به سر می برند.

روزنامه المصری الیوم افزود صفوت الشریف رئیس سابق پارلمان و فتحی سرور رئیس سابق مجلس مردم که معمولا به بیمارستان زندان مراجعه می کنند با حسنی مبارک نیز دیدار کردند.

او در این دیدار از برخورد شورای عالی نظامی انتقاد کرد … وی سپس با ناراحتی گفت به کشور بسیار خدمت کرده بودم اما اکنون درجه نظامی مرا گرفته اند.
سرور و الشریف تلاش کردند به او آرامش دهند و به او گفتند :" همه اش ۶۰ روز است و در بازنگری حکم برائت خواهی گرفت."

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا